tisdag 31 mars 2009

Samträning!

Idag var det två nya ansikten på samträningen. Marie, som också sitter i fritt följs styrelse, var där med sina fina tjejer båda av rasen puli. Tyvärr minns jag inte vad den äldsta tiken heter, jag är för dålig på namn, förlåt Marie, men den yngsta vet jag heter Smilla. Marie hade även med sig en kompis som hade en liten shiba kille, väldigt roligt eftersom Zumi också är det.

Det gick ganska bra för mig och Ozzy, fast ibland var han mer intresserad av att äta bajs än att lyssna på matte. Jag längtar tills vi kan ge honom något annat än torrfoder, det är nämligen inte så spännande tycker Ozzy.









Imorgon ska vi till veterinären för ett återbesök. Känns helt okej för Ozzys mage har varit riktigt bra idag, bättre idag än på ca 1,5 månad. Har samlat på mig en del tankar och frågor som jag ska passa på att ställa till Sven imorgon.

Sov gott det ska iallafall jag göra!

4 kommentarer:

jenny & lego sa...

borde det inte funka att belöna ozzy med kampande och lek med boll då eftersom han verkar vara både bolltokig och busig?

hoppas det går bra hos veterinären, skönt att höra att magen är såpass bra!

Sara & Zombie sa...

Ja, boll funkar jättebra i vanliga fall men igår var han helt ointresserad av den. När vi tränar själva kör jag nästan bara med boll :)

Susanne och Pebbels sa...

Härligt att ni är flera som tränar. mGratisstörningar och råd om man behöver :)

Anonym sa...

Nej, vad roligt med Puli. Jag älskar pulis, synd bara att Björn inte är så förtjust i dem...

Hoppas det går bra imorgon hos veterinären. Vi kanske kan ses snart så får Pzzy busa av sig också? =)