tisdag 17 mars 2009

Hellre arg än ledsen...

Ja, så känns det just nu. En väldigt svår balansgång för ögonblicket. Vill helst bara lägga mig i sängen och sova tills det är över, men så funkar inte livet, iallafall inte för mig. Ska försöka göra detta inlägg så positivt som möjligt men just nu känns det svårt. Kände när jag vaknade idag att det var ett stort misstag att lämna sängen. Ett ännu större var att lämna lägenheten, men jag hade bestämt träff för samträning så det var bara att gå. Kan sammanfatta det med misär. Ikaros är väldigt känslig för hur jag mår och idag var han allt annat än kontaktsökande. Han skällde och skällde och skällde, drog i kopplet men jag kan inte bli arg han agerar bara ut det jag känner. Han har varit låg hela dagen för att jag är låg och det ger mig enormt dåligt samvete.
Men tack Anna för att du lyckades fånga min älskade lilleman den lilla stunden jag lyckades få lite energi i vårt ekipage.




och lite bilder på dom andra som var med på samträningen.







Senare på dagen tog jag ut Ozzy. Jag tänkte att han är så glad och sprallig och kan säkert få matte på bättre humör. Det fick han! Med Ozzy är det nästan så tiden stannar. Han blir så glad för allt. Vi kastade lite boll sen gick vi till hundhagen där det för en gång skull var hundar, så lillkillen fick busa en stund sen gick vi hem.





Efter det bar det av till skolan. Bara att klistra på leendet och stå ut. 2 timmar och 15 minuter av phonetics, ja ni gissar rätt det var inte speciellt kul. Men men jag hoppas verkligen att morgondagen blir bättre för jag har planerat att träffa Anna med fler för att träna och det funkar inte som jag känner mig idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul när man är ur lag. Tycker du är duktig som ändå har så stor förståelse för din hund. Och visst är det så, om vi inte riktigt mår bra känner hunden det också.
Ett tips från mig är att du bara leker med honom och gör roliga saker som uppletande, hitta matte i skogen och lite "följa john".
Kan visa dig när vi ses framöver hur det går till.
KRAM och pussa pälsbollarna Kicki och resten av flocken!

Anonym sa...

hoppas du hade en bättre dag idag, kram!

ozzy ser inte ut att vilja dela med sig av sin fina blå boll ;)