onsdag 4 mars 2009

Lång men rolig dag

Gick upp tidigt för jag skulle vara hemma hos Linda med hundarna kl 10.20. Jag var precis i tid men ingen Linda syntes till. Skickade ett sms men inget svar. Försökte ringa men mobil var avstängd. Jag vet att Linda stänger av mobilen på nätterna så jag förstog direkt att hon hade försovit sig. Kände mig hemsk när jag gick in för att ringa på. Ringde på tre gånger innan hon äntligen vaknade, tyckte så jäkla synd om henne det kan inte ha varit kul att vakna och där står jag. Hon var en riktig tropper och var klar på en kvart. Vi hade en tid att passa uppe vid fritt följs klubbstuga. Vi skulle vara med på ett utställningsmöte. Egentligen skulle vi ha hunnit med en promenad med Tessan och hennes hundar också men det får bli en annan gång.

Efter mötet åkte vi hem till Linda så att hon kunde ta ut sina hundar. Nalisen fick också följa med, så fem hundar blev det sammanlagt. Det var en del att hålla reda på. Ironiskt var att det har aldrig varit så många andra hundar i skogen. Vi brukar alltid vara helt ensamma men idag var vi tvungna att koppla alla hundar flera gånger.


söta Nala

Ozzbollen med bus i blicken

Yoma visar hur man ser grym ut med en pinne

sen visar han hur man ser söt ut med samma pinne

Nalisen vill också vara med och busa

tjohooo!

Lady och Luffsen eller nej det är ju Nalla och Ozzy

misstänker att något smakade surt





nyps inte det gör ont

mina älsklingar poserar vackert

bollen on the go

wiiii!

öh...

Ozzy smeker sig mot snön (det lät snuskigt :D)

tre buspojkar

upp var inte så svårt men hur kommer jag ner matte?

Kom hem runt kl 14.00. Hann med lite grejer hemma sen var det dags att åka till optikern. Passade på att beställa nya glasögon när jag var där. Dom är skit fula men det spelar ingen roll eftersom jag bara kommer ha dom hemma.

På vägen ner till stan fick jag ett samtal av en kvinna som driver en kennel. Hon letade efter en hane till hennes tik och var intresserad av min Ikaros. Var tvungen att informera henne om att han är kastrerad. Fast sanningen är att även om han inte varit det skulle jag inte tackat ja. Ikaros är en fantastisk hund och jag älskar honom, men han är enligt min åsikt inte avelsmaterial. Förutom om man går på det exteriöra för han är utan tvekan en av de vackraste lapphundar jag sett.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha haft en härlig promenad med alla hundarna, jättevackra bilder! Jag tycker du ska ha en eloge även om Ikarros är kasttrerad som faktiskt tänker så, finns aldeles för många som avlar på halvkassa hundar antingen mentalt eller fysikt och det är tragiskt, särskilt om rasen i sig inte är så stor.

Anonym sa...

Haha, har också en finne som heter Ozzy... Som också är brun... Och också kallas Ozzbollen/Bollen. :D

Sara & Zombie sa...

Haha vad roligt! Jag som tycker att alla mina smeknamn på Ozzy är så orginella, vad fel man kan ha. Din lilla Ozzy var jättefin, vart kommer han ifrån?