fredag 13 mars 2009

Bra träning!

Idag träffades Anna och jag med hundarna för att träna. Linda hängde också på med Nalisen. Det var hur lyckat som helst. Både Tim och Ikaros kan ibland vara osäkra på andra hundar så det är otroligt nyttigt att träffas så här. Ikaros var som alltid väldigt skällig men vi hade otrolig kontakt. Han var visserligen alldeles vild ibland! Efter att ha tränat kontakt en stund kände jag att jag vågade släppa honom. Vilket gick fantastiskt! Dessutom minskade skällande en hel del när kopplet åkte av, vilket verkligen bevisar vilken stressfaktor kopplet är för Ikaros. Ikaros var framme vid Tim en gång och det var när Anna kastade en leksak så jag misstänker att det var för den han sprang fram. Jaja allt kan inte alltid vara perfekt men vi var väldigt nära idag.

Anna och Tim glänste som vanligt och jag blir väldigt inspirerad av att se den fina kontakt dom två har. Det är verkligen kul att ha hittat någon att träna ihop med.

Linda och Nala var också jätteduktiga. Nala har inte alltid haft det lät här i livet men idag syntes inget av det. Hon hade jättefina kontakt med sin matte och det märktes att hon hade kul.

Det är verkligen bra att träffas så här för man behöver inte känna någon press. Man kör på den nivå man är.

Nala och Linda tränar kontakt

Ikaros vet minsann hur man snurrar

titta matte jag kan vacker tass

Tim är killen som alltid vill ha kontakt med matte

här visar Tim hur duktig han är på platsliggande

ingen, kolla kontakten, vilket ekipage

vi är inte ett så dåligt ekipage vi heller

mina vackra Ikaros

Ikaros har en tendens att vilja komma in lite framför mig iställer för att gå på sidan, måste jobba mer på att få bort det

Tränade även stanna kvar vilket funkade bra de flesta gångerna

titta vad fint han går vid min sida

här med, jag är så stolt!

Linda och jag tittar på bilder. Lägg märket till att Ikaros är lös men går inte fram till Nala


På vägen hem fick hundarna födelsedagspresenter av Linda. Dom var mycket uppskattade speciellt av Ozzy som lyckades sammla på sig alla fyra. Tänkte lägga upp bilder på dom imorgon för dom var så himla fina.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en kanonträning, vilka killar vi har va!, dom skötte sig ju kanon båda två. Underbart att se Ikaros glädje och attityd idag, precis så vill man att dom ska vara...hellre lite för glada än tvärt om. Att Ikaros drog efter Tims boll var inget konstigt, bara bra för mig att se att Tim valde att komma in till mig iallafall...det stärker ens eget självfötroende, att vi faktiskt kan lita på våra hundar och det går bra bara man själv behåller lugnet.

Kram!

Anonym sa...

Jag har blivit utmanad AV mig ...


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

Gå till min blogg för resten...

Kram L

Anonym sa...

kul med bra träning - ni är så duktiga!

Anonym sa...

Oj så kul att det går bra för er!! Det ser ju hur fint ut som helst där du och Ikaros går fram med fin kontakt!

Hoppas illamående gått över;)

Kramis!