tisdag 10 mars 2009

Idag blev Ozzy 1 år!

Vilken dag! Är så trött nu att jag knapp kan sitta upprätt. Gick upp alldeles för tidigt i min mening (kl 9.00). Hade ingen frukost hemma så jag slängde i mig ett äpple. Sen bar det av till Ryd för att sluta upp med tjejerna för samträning. Vi hade ett nytt tillskott idag men dum som jag är glömde jag fråga vad hon hette och vad hennes hund hette. Hon var väldigt trevlig och hennes hund också så förhoppningsvis dyker hon upp nästa vecka och då ska jag inte glömma att fråga vad hon heter.

Ikaros var ganska jobbig idag i min mening. Han skällde massor och gjorde utfall när han tyckte någon hund kom för nära. Anna hade med sig Ina idag och jag tror att dom två kan ha spelat upp varandra en del. Men jag tycker att det är viktigt att Ikaros lär sig att även om hundar skäller betyder inte det att dom är farliga och kommer äta upp honom. Han måste lära sig att lita på matte. Kontentan är iallafall att jag tror att det är nyttigt både för Ina och Ikaros att vara i närheten av varandra, misstänker att dom två kan bli bra kompisar någon gång i framtiden. För båda är egentligen väldigt nyfikna på varandra.

Det var väldigt kul idag även fast uppslutningen var sämre denna gång. Tog som vanligt massor med bilder men dom på mig är tagna av Anna.















Ozzy fick inte den mest lyckade födelsedag. Vill att han ska ta det ganska lugnt eftersom hans magen är lite upp och ner. Tog trots det med honom till hundhagen en stund för han tycker att det är så otroligt roligt att vara där. Han var som ett vilddjur men det märktes att han blev trött fort så vi stannade inte mer än ca 20 min. Men det räckte gott för han sov en bra stund när vi kom hem.

Kan inte fatta att tiden gått så fort. Kan knappt minnas en tid då jag inte hade Ozzy. Att skaffa en andra hund är det nästa bästa jag gjort, för det bästa var att skaffa Ikaros så klart. Fast jag älskar dom lika mycket båda två min små bustroll.




Grattis på födelsedagen min älskade lilla boll!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott...
har du prövat majsvälling mot magen?
Inte roligt med en mage som krånglar vare sig man är tvåbent eller fyrbent.

Härliga bilder och du har verkligen två fina underbara gostroll till hundar! Vilken päls...mysigt.
Kram Kicki

Anonym sa...

jag förstår inte hur alla hinner ta så många bilder, själv kom jag hem med 6 st :P
De finns iaf uppe på sidan...
Hoppas vi syns nästa tisdag oxå!

Anonym sa...

Är han redan så stor?!
Grattis och många födelsedagskramar till lilla Ozzy =)

Anonym sa...

grattis i efterskott från oss! vilken fin bild på dig & ikaros!

Anonym sa...

Jaaa Måååå han LEVA Jaaaa Måååå han LEVA.....HURRA HURRA för lilla Ozzy idag ( igår) Pussnos han är, rolig bild där han har tungan typ i halva ansiktet;) Så himla skoj att ni hittat er ett glatt gäng som kan träna ihop! Lovar att Ikaros och Ina säkerligen blir polare så dom kan leka ihop senare i vår.
Kramis nu ska jag ringa dig:)

Jeanette1981 sa...

Jätte fina hundar längtar tills jag får hem min n =)

Anonym sa...

Grattis än en gång til Ozz-bollen =) ! Presenterna kommer inom kort!

Vi försökte tappert att fira idag men med lite drama i skogen kan allt hända. Ha ha =) !

Kram
Lindy-Lou