torsdag 19 mars 2009

Spåra!

Fick som sagt en inbjudan att följa med och spåra, det var verkligen hur kul som helst. Jag försöker verkligen suga in all information som en svamp. Det gav massor att vara med idag. Jag passade på att ställa en del frågor och fick reda på en massa bra saker man ska tänka på. Att Ikaros verkar tycka att det är jätteskoj är en extra belöning. Jag tyckte han gjorde ett fantastiskt bra jobb med tanke på hur få gånger han gjort det tidigare. Dessvärre misslyckade spårslutet eftersom någon hade lämnat en rådjursskank precis bredvid. Men på inrådan av Tessan berömde jag honom som om att den var slutet och sen fick han köttbullarna som låg ca en meter bort ändå. Nästa gång ska vi lyckas ännu bättre, men jag är som sagt väldigt nöjd.

Han fick sitta i bilen större delan av tiden och skötte sig jättebra. Inte ett skall från min annars så verbala kille. Så idag var en riktigt bra dag för mig och min fina Ikaros.


Hela gänget, förutom jag då

Ikaros spårar som en liten dröm

Ikaros framme vid spårslutet

Ikaros och jag myser

Zenta och Svennis

Emma och Rexi

Planen var egentligen att vi skulle träffat Boben idag. Men tyvärr fick dom förhinder men det blir troligtvis imorgon istället. Så alla får hålla sig tills dess, men förhoppningsvis blir det massor med berner sennen bilder imorgon och om vi har riktig tur så kanske söta Bianca är med och hon är redan en fotomodel så det är svårt att låta bli att inte ta bilder på henne. Hon är dessutom den ända personen i världen som blir glad och skrattar när Ozzy skäller, hon är bara för gullig!

Eftersom det blev inställt med Bob gick vi på en lite busrunda med enbart våra killar. Så här kul hade dom!

buuuuus

Ikaros är nästan så snabb att min kamera inte kan fånga honom

bus i solen

har du nått gott att bjuda på matte

Ozzys favorit manöver - ett ordentligt bett i halsen

Tyvärr blir det lite tråkigheter imorgon också. Ringde djurdoktorn idag för att boka en tid hos Sven som jag idag fick varmt rekomenderad. Ozzy är fortfarande inte bra och jag känner inte att jag kan ha honom på en risdiet längre då han är så jäkla hungrig. Hon jag pratade med tyckte absolut inte jag skulle fortsätta ge honom bara ris så idag har han fått lite foder fast väldigt lite åt gången och ofta. Jag känner mig som en värdelös matte och är extremt orolig att det kanske är något allvarligt. Att bajsa geléig blodig sörja kan aldrig vara bra. Jaja ska inte tänka på det mer nu får ta det när det kommer.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Såg härligt ut i spårskogen, kul att det gick så bra att spåra med Ikaros.

Ja visst är det jobbigt med krånglande magar! jag hade massa problem med min förra hund jag hade, hennes mage var hemskt trasslig imellanåt.Hoppas det ordnar till sig snart, kram!

Anonym sa...

Hoppas Ozzy blir bättre snart!

Klart du ska få åka MC snart!! Ska bara känna mig lite varm i kläderna själv först :-) nu har jag ju köpt en passagerarhjälm!

Anonym sa...

Ser ut som en härlig dag.