tisdag 3 mars 2009

Samträning!

Idag var jag och Ozzy uppe i motionsspåret för en samträning. Trodde bara det skulle vara vi fyra som pratat på forumet men det dök upp en massa mer hundar med hundägare, mycket kul! Vi gick först en tur i spåret och tränade möten och kontakt. Blev även en del inkallningsträning vilket inte riktigt funkade för mig och Ozzy idag. Efter detta vända några tillbaka medans jag och några till stannade kvar och pratade och tränade ett tag till.

Ozzy var i mitt tycke exemplarisk idag. Han skällde en del men det var allt annat än konstant. Han var riktigt kontaktsökande vilket gjorde mig glad. Jag var så stolt över honom idag. Det jag ville träna mest på var passivitet, vilket Ozzy har svårt med. Om man står still börjar han skälla, men idag gick det som sagt jättebra. Han skällde inte så mycket på dom andra hundarna heller.

Vi bestämde även att vi skulle försöka göra detta till en stående grej, så nästa tisdag ska vi träffas igen. Funderar på att ta med mig Ikaros då men vet inte säkert.

Här är massor med bilder från denna lyckade dag!

Söta Ester

kolla matte inga tassar i marken



Ronja spejar

Zumi

Tim och Anna glänser med sina tricks

Bollen vill ha godis

Ozzy spejar

titta vilken kontaksökande busunge

vacker porträtt bild

Alla bilder på mig och Ozzy är tagna av Anna, så tack Anna för alla fina bilder på mig och min boll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han var verkligen jätteduktig idag Ozzy! Tack för en trevlig samträning, var kul att få talas vid lite.

Anonym sa...

Vilken fin bild på Ronja du hade! Lånar den till min blogg om det går bra. Nästa gång ska jag försöka komma ihåg min kamera.

Anonym sa...

Det finns fler bilder på Ozzy att hämta i mitt senaste blogginlägg om samträningen, http://dory.nu/index.php/2009/03/03/samtraning .

Frida, min sambo har ett par bilder på Ronja han vill sprida till dig från spårkursen, hör gärna av dig om du ser det här!

Hannah sa...

That's a shiba inu! In Sweden! :)

Love seeing the pictures nearly every day, just a shame Google doesn't translate some of the more training specific words. Because no, my Swedish isn't good enough to read your posts. :)