tisdag 3 mars 2009

Inte en lugn stund

Idag har det varit full fart hela dagen. Tog tag i lite skolarbete och annat sen bar det av med hundarna hem till Linda. Hon sitter nämligen hundvakt. Så i någon vecka eller så kommer lilla Yoma bo hemma hos familjen Rowley. Han och Ozzy fann varandra ganska snabbt. Först tyckte nog Yoma att Ozzy var ganska otäck men det listade han snabbt ut att han inte var. Pumba och Ikaros höll mest på med sina egna grejer. Hade inte med mig kameran för det var hemskt väder, snö hela dagen lång. Linda var modig och tog med sig sin kamera. Hon hade paraply med sig så att den inte skulle bli blöt. Så här är en bild på alla fyra hundar och mig. Jag ser lika rolig ut som vanligt, suck jag blir verkligen alltid dålig på bild.



Hann knappt hem innan jag skulle gå iväg igen. Kände mig hemsk för jag var nästan tvungen att springa hem från ryd med hundarna när jag gick hade jag 5 min på mig att ta mig hem. Det fanns ingen tid för att nosa. Det tar en timme att gå från Ryd med hundarna men vi gick så raskt idag att jag tog det på 40 min. Tyckte så synd om Ozzy som var märkbart trött. Blev iallafall bara 10 min sen till min fika med Linn. Det var jättekul att sitta och prata och höra om alla hennes äventyr. Linn jobbar så otroligt mycket att jag ibland undrar hur hon orkar. Fast att ha ett yrke där man får resa runt och se världen är ju inte fy skam. Jag kommer på mig själv med att bli lite avundssjuk ibland.

Vill också säga ett stort grattis till min fina pappa som fyller år idag. Grattis pappa!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag blir avundsjuk på dig som kan ha husdjur :c

jag äventyrar i alla fall nog för oss båda :D eller ett helt fotbollslag...