fredag 6 mars 2009

Glad!

Fick ett sms från Björn och Linda tidigt i morse om att dom ville träffas. Det passade oss perfekt så halv tre träffades vi i rydskogen. Killarna blir som små solar när dom inser att vi är på väg till platsen där vi alltid träffar Bob. Det är omöjligt att få dom att inte dra som små tokar. Idag hade vi inte dirket tur, det brukar aldrig komma någon men idag var det fyra hundar som skulle gå förbi. Men vi hann koppla alla våra hundar så det finns inget att klaga på.

På vägen dit passade jag på att lägga ett spår var till vovvarna. Det hann ligga i ca en timme, är det för mycket för ett nybörjar spår, någon som vet? Ikaros var jätteduktig men Ozzy har verkligen ingen koll på nått känns som det var enbart tur som gjorde att han hittade slutet för han missade alla godisar som var utladga där emellan. Jag får nog lägga ytterligare lite lättare till honom, alla tips angående Ozzy mottages gärna.

Idag var Bianca också med. Hon blir bara sötare och sötare den lilla flickan. Hon blir så glad när hundarna skäller, hon lyste upp som en sol när Ozzy satte igång. Hon är verkligen ett riktigt charmtroll!


Boben håller koll så att han inte missar något kul

Ozzy har hittat en riktigt fin skatt

Bianca håller ett vakande öga på Magnus för man vet aldrig vad han hittar på

Ikaros står och kontemplerar

Bianca tycker hundarna är jätteroliga

Bob poserar vackert

Nu till det som gjort mig så glad. Jag är extremt hård mot mig själv. Jag är aldrig nöjd och har väldigt svårt att ta emot beröm. Jag tror aldrig något om mig själv, tvättom jag är expert på att trycka ner mig själv. Speciellt när det är något som är viktigt för mig, och hundarna är oerhört viktiga för mig. Jag är aldrig nöjd och vill alltid göra bättre. Men på senaste tiden har jag fått otroligt mycket beröm. Linda säger ofta till mig hur duktig jag är, men hon är ju min vän så hon måste säga det. Men under en kort tid har jag fått jättefint beröm av två hundkompisar, Tessan och Anna, vilket värmde jättemycket! Och idag fick jag ett sms av Linda som gjorde mig så otroligt glad. En av instrukörena i FF (Anita) hade varit imponerad av mig under samträningen i tisdags. För andra kanske det här låter betydelselöst men för mig betyder det massor, så tack den här gången ska jag verkligen ta åt mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

nybörjarspår ska antingen vara 5 min gamla eller över 40 min gamla. har spåret bara legat 5 min så är det väldig färskt och ska vara lätt för hunden att följa, har det legat över 40 min har det legat till sig så pass att hunden ska ha lätt att följa det. vet ju inte vad du gör för typ av spår till hundarna men om du beskriver lite mer om det så kan jag försöka komma med tips för att få upp ozzys spårintresse!

och här är en till som tycker att du är jätteduktig och tränar med hundarna!

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tar! Jag vill ju bara sno dem allihopa.

Du är den duktigaste på hundar vi känner i alla fall. Så jag tycker du ska tå åt dig berömmet =)

Anonym sa...

Du ska verkligen ta åt dig, du jobbar jättefint med dina hundar av det jag sett! Det du skriver kunde jag lika gärna ha skrivit själv...känner så väl igen det då jag själv ställer väldigt höga krav på mig själv och min hundträning. Man måste tillåta sig att få känna sig stolt ibland och även tillåta sig att göra fel, Sträck på dig och tillåt dig själv att känna dig nöjd över dig själv och dina fina juveler till hundar.

Kram!

Anonym sa...

det påminner mig om när vi filmade oss själva på karaten, minns du? jag blev helt chockad över att det inte såg alls lika bra ut som jag trodde och du blev helt chockad över att det såg mycket bättre ut än du trodde! typiskt oss, haha. du är alltid typ hundra gånger bättre än vad du tror själv. tro mig, jag vet. kram!