måndag 16 mars 2009

Ris och morotsdiet

Ja, det är vad Ozzy har att se fram emot IGEN! Han blir aldrig riktigt bra så nu har han fastat igen och idag fick han börja äta ris och morötter. Vi ska vänja honom vid det nya veterinärsfodret mycket långsammare den här gången. Jag vill verkligen bara att han ska bli bra, både för hans skull och våran. Det är svårt att träna/klicker träna när man inte kan ge honom godis. Dessutom är det jobbigt att behöva tvätta honom varje dag för att han har fått illaluktande bajs i pälsen. Det är hemskt att se hur hungrig han är hela tiden mitt hjärta blöder när han följer efter mig in i köket med hopp om att han ska få nått att äta.

Idag tog jag med honom upp till hundhagen för lite skojigt bus men som vanligt när vi kommer dit så är det ingen där. Vi lekte lite bara vi två istället. Jag tror Ozzy var nöjd med det också.











Skulle egentligen haft med mig Ozzy imorgon på samträningen, men då hans magen är som den är känns det meningslöst att ta med honom så det får bli Ikaros istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad jobbigt! Det är verkligen jobbigt när de är sjuka och man inte riktigt kan hjälpa dem. Jag kommer ihåg hur det var med Bob, det är så jobbigt att man inte kan förklara för dem att det är för deras bästa =(. Vi hejar på härborta och hoppas att Ozzy blir bra snart. Det är bara att höra av sig om ni orkar med en uppmuntrande lekträff =)

Kram