fredag 20 mars 2009

Lättad!

Ozzy var såååå duktig hos veterinären idag. Han som annars inte kan sitta still var tyst och jätte lugn. Han skällde inte han gnällde inte, inte ens när Sven kollade analen. Sven gjorde verkligen en grundlig genomgång, han lyssnade på allt jag sa och verkade genuit intresserad. Vi tog ett blodprov för att utesluta alla hemska saker men testet visade också vad jag varit rädd för och det är foderallergi. Men det var väldigt skönt att Ozzy fick en riktigt bra upplevelse oss veterinären och jag kommer absolut fortsätta gå dit. Ozzy fick så mycket fint beröm över hur lugn han var och det gjorde mig väldigt glad och stolt, speciellt med tanke på vad andra veterinärer har sagt om honom.

Ozzy har alltså en tarminflamation och någon typ av foderallergi, så nu måste vi lista ut mot vad. Ett riktigt dektektiv arbete. Nu ska han bara äta sitt verterinäsfoder så får vi se hur det går. Vi har ett återbesök om två veckor då ska vi följa upp hur det gått. Han har även fått tabletter han ska äta för att döda lite baketeier i tarmen. Det är klart att foderallergi inte är ett roligt besked men det är iallafall ett besked och som i mycket annat är ovissheten det värsta, så nu vet vi och kan arbete utifrån det. Foderallergi är trots allt inget ovanligt det är bara så klurigt att lista ut mot vad dom är allergiska.

Ozzy var väldigt trött när vi kom hem. Det tog trots allt 2,5 timmar allt som allt med besöket och hämta medicinen. Men vi hade bestämt träff med Boben så vi gav oss iväg mot ryd skogen. Det blev ingen lång träff med tanke på Ozzy men dom hann springa och busa en hel del under den halvtimmen vi var där. Bianca var alldeles nyvaken när dom kom men vaknade till efter en stund och hade massor viktigt hon ville säga. Hon är för go lilla Bianca.


Bob hittar en "skatt" på en vält trädstam

Ozzy tvärnitar och undersöker samma "skatt"

tjoohej vad det går!

Bob visar att det inte bara är lapphundar som är snabba

peekaboo

jag kan inte motstå vackra headshots

Lilla Bianca

tungan ute är kul!

hela familjen, visst är dom fina!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni är "på väg" med Ozzy mot en diagnos....som sgt bättre veta en att gå i ovisshet!

Visst är Sven en pärla!! Kul att du oxå gillade honom, så du inte sa, blääää vilken idiot den där Tessan ska man inte lyssna på;)

Kramis på er, nu ska jag iväg och handla lite....

Linnea sa...

Sven är jättebra! Jag har gillat alla veterinärer jag gått till på Djurdoktorn utom en, de är jättetrevliga och har väldigt bra hand med Zumi allihop.

Jag känner allt igen den där skogen, det är så vackert nu när det är sol och vår på gång!

Anonym sa...

Skönt att du iallafall vet vad som är fel även om en hel del arbete återstår. Hoppas att det ska gå smidigt att hitta vad det är han är allergisk imot.

Ses imorgon, kram!