torsdag 2 april 2009

Kampen om pinnen!

Idag var det dags för återbesök hos veterinären. Vi tog en promenad ner till Djurdoktorn med båda hundarna för jag tänkte passa på att väga Ikaros. Ozzy hade gått upp lite vilket var skönt, dessvärre hade Ikaros också gått upp lite så nu måste vi verkligen tänka om vad gällar hans mat. Ska även försöka öka hans motion lite grann.

Vad hände med Ozzy då? Jo, Sven tyckte allt lät bra. Så nu ska han långsamt få gå över till ett annat veterinärsfoder som är speciellt utformat för hundar med foderallergi. Fick med några gratisprover hem som jag ska lägga i maten. Fick även ett nytt recept på flagyl som han äter för att lugna tarmen. Det är klart det känns hemskt med foderallergi och jag är givetvis orolig för att Ozzy aldrig kommer kunna äta tuggben och olika typer av godis, men Sven var mycket positiv och trodde att Ozzy i framtiden skulle kunna äta en hel del grejer. Så nu är det bara att kämpa vidare och hoppas att hans mage håller.

Efter vårt besök hos veterinären passade vi på att gå en bit runt stångån. Ozzy var helt till sig på grund av alla fåglar som finns där. Det är verkligen mysigt där nere och ännu bättre blir det när våren kommer på riktigt. Magnus och jag hade tänkt unna oss en glass på Bosses glassbar eftersom jag misstänkte att dom skulle ha öppnat en fin dag som denna. Öppnat hade dom men kön gick ända till yngves så det kändes inte som det var värt det. Vi får äta glass en annan dag.

Mina tre favorit killar

På eftermiddagen blev det lite bus för hundarna. Det var mest en kamp om vem som skulle få ha pinnen som Ozzy hittade.

kolla matte vilken stor pinne jag hittat

ge tillbaka min pinne nuuuu!!

no way det är min pinne nu!

Ikaros flyger fram med pinnen

okej då vi delar

sucker, jag delar aldrig mina pinnar

2 kommentarer:

kicki fohlin-svensson sa...

Vilka underbara bilder på dina favvosar!
De är så underbart vackra dina hundar.
Skönt att det funkade med Sven på djurdoktorn men han har väldigt gott rykte om sig!
Hoppas att vi kan ses snart och spåra lite.
Hör av dig när du har tid!
KRAM Kicki och schäfrarna samt lilla BoxerEmma!

Anna med flock sa...

Stort tack för dagens träning, den lever jag länge på :)