tisdag 21 april 2009

Att jag aldrig lär mig...

Jag drack lite cola igår, inte mycket men det räckte för att jag skulle ha svårt att somna och sova oroligt. Så när jag vaknade i morse var det som att jag inte hade sovit nått alls. Skickade ett sms till Linnea och sa att jag inte kommer på samträningen, hatar att inte komma när man sagt att man ska, men jag vill å andra sidan inte gå dit och sen bli arg för att det inte går bra. Ibland önskar jag verkligen inte att jag var så beroende av sömn...

Medans Magnus var ute med Ikaros passade jag på att träna lite med Ozzy inne. Vi tränade på att han skulle gå mellan mina ben. Det funkade sådär, det gick bättre när jag tog fram bollen och lockade med den. Förhoppningsvis fattar han snart vad jag vill så kanske vi gör lite framsteg, men som jag brukar säga, det viktigaste är att vi har kul tillsammans, och det hade vi. Dessvärre har Ozzy blivit riktigt dålig i magen igen, typiskt med tanke på att vi börjar på unghundskurs imorgon. Jag ska lassa på mig massor med leksaker till imorgon så får vi hoppas att det duger under hela kurstillfället. Det ska iallfall bli kul att äntligen börja på kurs med bollen.

Efter vi tränat lite gick vi upp till hundhagen. Som vanligt var det ingen där när vi kom men efter en stund kom Magnus förbi med Ikaros så fick killarna busa lite. Efter en stund kom det givetvis en hund så då fick Magnus springa iväg med Ikaros. Det var en mycket trevlig hund som kom och Ozzy och han kom mycket bra överens, dom ville båda leka på samma sätt och var jättesöta tillsammans.








Inga kommentarer: