fredag 10 april 2009

Blommor och bin

Idag såg jag min första geting för i år och jag säger som jag brukar säga, herregud vad dom är stora i år. Jag har arbetat med den här fobin i många år men det blir aldrig bättre så i år ska jag få vara hur rädd jag vill. Ibland önskar jag att jag kunde bli stucken av en så att jag vet hur det känns och får reda på om jag är allergisk eller inte.

Nu är första riktiga dagen utan Magnus avklarad. Jag har klarat mig riktigt bra, mycket bättre än jag trodde jag skulle. Det känns lite som en evighet tills han kommer hem men nu känns det ändå som jag kommer klara mig fint. Men det är inte annat än att jag saknar min lilla Magnus, det är väldigt tomt här hemma utan honom, men det är bra att sakna varnadra ibland också.

Idag har jag och hundarna träffat Anna och Ina. Vi mötes upp i domkyrkoparken för lite prat och fika. Ozzy skällde i princip hela tiden så det var stundom lite svårt att höra vad Anna sa men jag tyckte ändå att hundarna skötte sig riktigt bra. Det var inte stor yta dom hade att dela på så det blev en del tjurigheter men mot slutet var alla så duktiga så. Dock tror jag att Ozzys skällande skrämde iväg en bunt människor som satt där, folk tyckte väl inte det var så kul att sitta och prata när dom inte kunde höra varnadra. Det var faktiskt en tjej som hyshade Ozzy och sånt gör mig flyförbannad. Jag skrek tillbaka till henne att hon har ingen rätt att försöka uppfostra min hund. Sånt beteende är väldigt märkligt, det händer mig ofta eftersom jag har skälliga hundar. Jag skulle aldrig gå fram till någons barn som skriker och säga håll käften till ungen, även fast jag skulle vilja. Dessutom om nu ett håll tyst hundjävel hade räckt så hade min hundar aldrig skällt. Hur som det var väldigt trevlig att prata med Anna och mycket nyttigt för hundarna att umgås så här. Målet är inte att dom ska älska varandra utan att dom ska accepterar varandra, som Anna så fint uttryckte det idag.

Jag följde Anna en bit hem och efter vi skiljts åt lät jag hundarna busa av sig lite och jag passade på att ta lite bilder på blommor. Jag har blivit så inspirerad av Tessan och alla fina bilder på blommor som hon tar, men jag tycks inte riktigt kunna få till det. Jag hade så gärna velat ta en foto kurs i framtiden, men det är både dyrt och svårt att komma in på.











Imorgon ska jag umgås med Linn. Hon har erbjudit mig en åktur på hennes motorcykel. Jag är JÄTTE nervös. Fast sen tänker jag att om hon kan flyga flygplan kan inte köra motorcykel vara så svårt, eller!? Nejdå jag litar på min Linn, en hel del hänger dessutom på mig också jag måste vara följsam. Jag återkommer imrogon med hur det gick.

2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Jag sitter och småler när jag läser din blogg, är fortfarande så glad över att du svarade den där hysschande människan...som jag sa till dig, jag får ju nästan alltid tunghäfta och det är så uppfriskande med människor som inte får det...heja dig!

Lycka till med morgondagens åktur, hälsa henne att hon ska vara extra rädd om dig för vi vill minsann ha en hel Sara att umgås med i fortsättningen också...näää, men det kommer gå kanon ska du se, blir nog roligt!

Anonym sa...

Hola chica

vilka ljuvliga bilder från er stadspromenad.

Du börjar bli en fotograf av grad världsklass nu ju!

Stor påsk kram. Tänker på förra påsken då vi myste hemma hos er. Hoppas allt går bra där hemma ensam med grabbarna.

Men hallå - åk tur? HILFE? Are you still alive?
Ska Linn köra? Spännande. . .

Soliga hälsningar från
Linda på Öland


www.puregoddessandpumba.blogg.se