måndag 13 april 2009

Samträning vid klubbstugan

Det är tur att det finns snälla människor här i världen för annars hade jag inte kommit långt från lägenheten med hundarna. Man är så otroligt beroende av andra när man inte har bil eller körkort. Så tack alla som skjutsar och hämtar mig och hundarna i tid och o tid, jag är väldigt tacksam det ska ni veta.

Idag var det snälla Tessan som kom och hämtade mig och Ozzy för samträning uppe vid klubbstugan. Ozzy var faktiskt ganska duktig. Han är ointresserad av mig men han skäller iallafall inte hela tiden. Stundom låg han till och med ner. Fick en bra övning av Kicki som jag ska börja träna hemma och sen i sociala sammanhang, ryggsäcken kallas den tror jag.

Efter träning och fika skulle hundarna få leka lite. Tessan hade gått i förväg med sina pälsbollar för att Ozzy och Emma skulle få leka själva men Ozzy ville minsann leka med Primo så han rusade efter dom fort som sjutton. Det tog mig en bra tag att hinna ifatt men Tessan passade på att ta lite bilder på killarnas bus. Så det tre översta korten är tagna av Tessan. Tre riktigt fina bilder så folk som säger att det bara är systemkameror som kan fånga hundar i rörelse här har ni beviset på att det inte är så.



Primo snabb som vinden


flygande lagotto

tjohej vad det går

Ozzy hälsar fint på Acke

Ozzy och en busboxer vid namn Emma

Emma vet inte riktigt vart hon ska ta vägen

världens finaste boxertjej

Acke och Tessan utbyter lite kärlek och saliv

hmmm...ett överfalll tror det är bäst jag ringer polisen

min vackra kille på vår långpromenad idag

Ikaros spejar

Det var väldigt skönt att bara ha med sig en hund idag, man kan fokusera på ett annat sätt. Imorgon är det samträning i ryd så det blir två dagar i rad för Ozzy.

Magnus kom hem idag vilket var skönt har saknat honom massor. Det har Ikaros också. Han ligger och sover på sin kära husse fötter just nu. Han har alltid varit en riktig husse hund min lilleman. Men jag har Ozzy han väljer matte i alla lägen *skrattar*

Inga kommentarer: