tisdag 28 april 2009

Måndag

Det blev ingen samträning idag för mig och Ozzy utan vi sparar hans mage till imorgon istället då vi har kurs. Hade tänkt att bara ta en tur med killarna i skogen men så hörde Linda av sig och ville träffas så jag tog hundarna på en promenad dit istället. Visade sig att Tessan och hennes killar också ville vara med och busa så vi begav oss upp till klubbstugan där hundarna fick leka. Det var mycket trevligt men tyvärr går som alltid en stor del av mitt fokus åt hundarna när dom är lösa så ibland var det svårt att koncentrera sig på konversationer. Jag önskar ibland att jag kunde vara lite mer avslappnad och luta mig tillbaka jag vet ju att hundarna känner av min stress och stör sig på mitt konstanta ropande.

Pratade med djurdoktorn idag om Ozzy och hans mage. Berättade att han fått tillbaka samma syptom som innan och att jag misstänker tarminflammation. De var så söta så det fixade ett nytt recpet på flagyl som vi kunde komma förbi och hämta. Det sötaste var att när Magnus kom dit för att hämta det så kom Sven (veterinären) ut och pratade med honom om Ozzy och de kom fram till att det skulle kunna vara så att det inte är foderallergi eftersom allergifoderet inte fungerade. Så nu är hans tankar att det kan vara så att Ozzy inte kan spjälka fett så nu ska vi testa ett low fat veterinärsfoder. Jag hoppas att det funkar för han kan inte gå på flagyl hela livet. Jag är verkligen grymt imponerad av Sven för jag är helt säker på att det inte finns många veterinärer där ute som tar sig tid på det sättet han gör, jag är otroligt nöjd!






2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Trist med Ozzy men skönt att du hittat en sån bra veterinär, dom är guld värda när dom verkligen tar sig tid och bryr sig. Är som Tims "ortopedveterinär" som ringde hem till oss bara för att kolla så medicineringen gick bra.

Härliga bilder på bushundar, jag är nog lite likadan som dig...har svårt att slappna av helt utan vill ha full koll på hundarna och omgivningen.

jenny & lego sa...

vad innebär det om ozzy inte kan spälka fett? som sagt, hoppas det ordnar sig för den lilla pirayan och att han blir bra snart - men med en sådan veterinär ser det hoppfullt ut iaf!