onsdag 15 april 2009

Samträning!

Idag var det samträning med Anna och Linnea. Ikaros verkade väldigt lugn och fokuserad tills vi hämtade upp Zumi och Linnea i ryd. Det spelade över direkt och han blev väldigt skällig. Så när vi kom fram kändes det inte som vi skulle få någon träning gjord, inte för att jag och Ikaros har så mycket att träna på annars heller. Idag körde vi mest lite lek han och jag och det märktes att han tyckte det var kul, och det är som jag brukar säga huvudsaken. Det blev givetvis en hel del passivitetsträning också men den gick inte så jätte bra på grund av hans höga stressnivå, han ville mest äta saker på marken och gräva. Det var iallafall trevligt att umgås med Linnea och Anna och jag är så glad att vi har dessa träffar, det är verkligen något jag ser fram emot varje vecka.











När jag kom hem bestämmde jag mig för att ta Ozzy till hundhagen. Han hade som vanligt the time of his life där men det roliga för mig var att jag lyckades med tre svåra inkallningar när vi var där. Tills nu har Ozzy varit omöjlig att kalla in med andra hundar men idag kändes det som det lossande, kanske har han insett att matte faktiskt är ganska rolig och att det finns någon glädje i att komma till mig.








1 kommentar:

Anna med flock sa...

Va kul att framstegen med Ozzy fortsätter :) Härliga busbilder på honom, lille ullbollen.