onsdag 29 april 2009

Händelserik dag!

Dagen började tidigt, iallfall i min mått mätt, med att jag gick upp kl 10.00. Okristligt tidigt tycker jag så det är inte annat än att jag undrar hur det ska gå om jag ska börja plugga heltid i höst...men det tar jag när det kommer.

Linda kom och hämtade mig och Ozzy strax efter 11 och då bar det av till blå lagunen och årets första bad. Ikaros fick stanna hemma eftersom han ändå inte vill bada, dessutom hade han och jag andra planer.

Ozzy var som en fisk i vattnet. Han simmade på så mycket hans ben bar honom. Det var så kul att han kunde bada med Linda och Tessans hundar som alla älskar vatten och gärna hoppar i. Han hade hur kul som helst men gissa om han var trött när vi kom hem. Vi passade på att lämna honom helt själv efter det och det tyckte Ozzy var helt okej för han skulle minsann ligga i ett hörn och sova.

Det var verkligen hel mysigt att åka och bada. Jag ser verkligen fram emot nästa gång vi åker dit och ännu mer ser jag fram emot när jag också kan hoppa i och bada med hundarna.










Jag hann knappt mer än att hinna innanför dörren innan det var dags att ge sig av igen. Den här gången med Ikaros. Vi hade nämligen bestämt träff med Linnea och Zumi för att ta en promenad i rydspåret. Det var jättetrevligt och tyst, så för en gångs skull kunde jag höra vad Linnea sa. Dock var det väldigt varmt men Ikaros pinnade på så snällt så, vi ska nog lyckas kämpa igenom den här sommaren också.




På kvällen var det dags för kurs. Det gick stundom ganska bra men framför allt har jag fått lära mig en hel del bra övningar som vi ska träna på hemma, med båda hundarna. Finns speciellt en passivitetsövning som jag blivit kär i. Jag har två hundar som gärna går upp i vara så den övningen ska nog kunna hjälpa mig en hel del.




Räknade ut att jag har varit ute med hundarna i sammanlagt 7 timmar idag, det är inte illa ni. Kanske inget jag kommer göra varje dag men jag hade gärna om dagarna hade haft fler timmar. Vill också passa på att tacka Tessan för alla fina bilder du tog åt mig på kursen tycker speciellt om den här sista bilden på mina lilla Ozzy.

1 kommentar:

tessan sa...

Åhhh kul att bilderna blev rätt OK ;) Det var en kul och ny upplevelse att få fota med Systenkamera! Vilken liten badpojke Ozzie var:)

Kramis är helt slut så nu ska jag sova....