tisdag 7 april 2009

Arrgh!

Jag har blivit sjuk igen så det är därför det har varit så tyst på bloggen ett par dagar nu. Har fått någon monster hosta som gjort det stört omöjligt att sova på nätterna och givetvis har jag fått en förkylning också. Men allt det här betyder ju inte att jag varit på latsidan med hundarna det betyder bara att jag inte orkat lägga energi på att skriva om det men här kommer en liten sammanfattning på vad vi gjort de senaste dagarna.

I lördags var vi inne i stan för miljöträning. Jag passade även på att köpa ny byxor att ha på jobbet då min gammla gått sönder. Hundarna var ganska duktiga men det är klart det blev en del skällande på andra hundar, men det hade ju inte varit mina hundar om dom inte gjort det.

I söndags var vi ute på middag med mina försäldrar för att fira min pappas födelsedag. Planen var först att Linda skulle ha haft hand om Ozzy men jag betämde mig sen för att han skulle få vara själv hemma (med Ikaros förstås). Jag insåg att någon gång måste jag testa på allvar att lämna honom. Det går inte att ha en hund som aldrig får vara själv, jag kan ju inte garantera att livet alltid kommer vara så här bra för hundarna som det är nu med att dom aldrig är ensamma. Ozzy måste kunna vara själv så är det bara. Men jag inser nu att det inte kommer vara några problem för det gick alldeles utmärkt att lämna honom själv. Jag tror det var lite mindre än tre timmar vilket jag tyckte var ganska bra.
Vi hade givetvis monsteraktiverat dom innan. 2,5 timmar uppe i vallaskogen. Vi lade spår, klättrade på stenar och annat kul, sen fick dom även busa en del. Ikaros hann även med att jaga en hare (inte uppskattat av matte) men han kom så gott som direkt när jag kallade in honom.
Hur gick spåren då undrar ni. Dom gick kalas bra. Ozzy verkar äntligen ha fattat vad det går ut på och trots att hans spår inte var roligare än torrfoder och en boll så var han så metodisk och nogrann. Jag var mycket stolt. Insåg dock en sak efter jag gått Ikaros spår och det är att den hunden som får gå först gör ett bättre jobb och det är nog för att den andra står och stressar upp sig. Ikaros gjorde fortfarande ett okej jobb men han var lite slarvig.

Igår var vi och träffade Bob med familj. Det var jätte länge sen vi sågs och det märktes på hundarna. Det var lite varmt ute så det blev inte en så lång historia men det räckte gott för mina killar. Dessutom mådde jag verkligen skit igår så jag ville mest hem och gå och lägga mig.






Idag blir det tyvärr inte mycket roligt för hundarna. Skulle gå på samträning med Ozzy men med tanke på hur jag mådde igår kändes det säkrast att ställa in. Jag mår äntligen lite bättre idag men har hur mycket skolarbete som helst att göra. Har en essay som ska in idag som måste bli klar. Men som tur är har jag massor med roliga hundegrejer inbokat i veckan så det ska nog inte gå någon nöd på dom.

Igår fick jag även ett samtal från Ozzys uppfödare Yvonne. Det var jättekul att prata med henne. Vi fick en inbjudan till en valpträff 2 maj. Vi får se om vi kan åka på den, det hade varit kul om vi kunde.

Ikväll ska Moa komma hit och kolla på film. Det ska bli väldigt kul!

2 kommentarer:

jenny & lego sa...

hoppas du mår bättre snart!

vad kul med valpträff, hoppas ni har möjlighet att åka!

kicki sa...

GLAD-PÅSK PÅ ER ALLIHOPA!
Hoppas du är bättre nu, vi syns i skogen i morgon.
Ska bli jättekul!
KRAM Kicki