torsdag 23 april 2009

Mer timmar på dygnet tack!

För att använda ett av mina favvo uttryck; man är inte smartare än man gör sig och igår hade jag inte en av mina finaste dagar. Jag kommer till min lingustics föreläsning och börjar prata med tjejerna som sitter bredvid min om tentan vi ska ha på tisdag i written english, dom kollar på mig som frågetecken, "vaddå written english den är ju lingustics vi har tenta i". Ja, ni fattar kanske själva vad det här innebär, precis, jag har pluggat till fel tenta så nu har jag bara en vecka på mig att lära mig en hel bok. Stressen är på högsta nivå. Jag har svårt att plugga när jag inte är det minsta stressad, med är det nästan omöjligt. Jag har nästan inte fått något gjort alls. Dessutom som om inte detta var nog ska jag jobba hela helgen och imorgon är det det fasansfulla 12 timmars passet. Kommer inte kunna/orka plugga förens på måndag troligtvis. Jag räknar kallt att jag missar den här tentan och planerar att anmäla mig till omtentan. Men som i allt finns det en läxa att lära sig LÄS NOGRANNARE I FRAMTIDEN!

Har inte varit den roligaste dagen för hundarna men kameran hängde med på en av promenaderna mest för att jag skulle få tänka på något annat. Ozzy hittade en hink som han satte på huvudet och sprang omkring med, då var till och med stress Sara tvungen att skratta, han är bara för go min lilla kille.

Hann även med att gå på introduktionen till kursen Ozzy och jag ska gå på. Dessvärre gjorde jag det mest otrevliga jag gjort på länge och det var att gå i en paus, men jag hann bara inte stanna hur intressant det nu än var. Och intressant var det, det är så kul att sitta och prata om hund och höra om andras problem och givetvis sånt dom är bra på också. Vi pratade mycket om belöningar och läxan till nästa gång är att testa en massa belöningar på våra hundar och betygsätta dom. Måste bara hitta tiden för att göra det också...suck det löser sig förhoppningsvis.

hmm...en hink vad kan jag göra med den


jag stoppar den på huvudet och springer omkring en stund

ge hit den nu då husse

min busunge

Ikaros håller ett vakande öga på Ozzy

två trötta killar


1 kommentar:

tessan sa...

Stackare!

jösses vilken press du fått på dig nu....jag håller tummar och tår att det löser sig! Förstår att du var stressad igår, synd för det är så intressant detta med stress...Men det går nog säker att få en "snabbrepris" ;)

Kramis till dig och "grabbsen"