onsdag 8 april 2009

Ajajaj!

Hände en liten olycka idag på samträningen. Jag körde bara passivitetsträning med hundarna för att jag fortarande känner mig lite sådär i kroppen. Så där sitter jag i lugn och ro och hundarna är riktigt duktiga. Men helt plötsligt betsämer sig Ozzy för att han ska minsann fram till Zumi och busa. Mitt finger fastande lite konstigt i kopplet så allt jag ville var att skrika men lyckades som tur var hålla inne det. Trodde först inte det var så illa (men tänkte att det där var nära att fingret hoppade ur led) men nu har jag så JÄVLA ont. Jag kan inte knyta handen jag kan inte räta på den. Det är så typiskt att det här händer dagen innan Magnus ska åka iväg och jag är själv med hundarna. Men jag vet jag ska inte klaga det finns folk som har så här ont varje dag.

Som sagt hundarna var riktigt duktiga idag. Ikaros har verkligen gjort framsteg och är mycket duktigare på att lugna sig och finna sig tillrätta bredvid mig. Så större delen av tiden låg han faktiskt ner min lilla älskling. Ozzy var väl inte riktigt lika duktig men han är å andra sidan inte riktigt lika mogen. Han skötte sig under omständigheterna väl och jag var stolt över honom också.






Efter att de andra tjejerna gått hem kom Linda förbi med sina tjejer så fick hundarna busa en stund. Linda hade en hel del att berätta om en väldigt konstig människa. Linda lyckas av någon anledning dra till sig väldigt många märkliga individer. Jag hoppas för hennes skull att den här var den sista.




Inte dåligt med fyra hundar på så liten yta, men det går när det är fyra bästa kompisar

Imorgon bli det full fart. Först ska jag spåra med Kicki och Tessan. Ska bli hur kul som helst, jag njuter verkligen av att vara med de två för dom är bara för roliga tillsammans, dom kompletterar varandra väl precis som två bästa vänner ska. Så jag är väldigt glad att dom vill ha med mig någon gång ibland när dom spårar med hundarna.

Om det är fint väder imorgon kanske Anna och jag ska gå ner på stan med hundarna och ta en fika. Så håll tummarna för sol och inte det skit väder vi haft idag.


2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Aj aj med fingret, vad jobbigt att det fortsatte göra ont...hoppas att de blir bättre snart. Låter ju som om nån sena kan ha fått sig en smäll eller nåt kanske eftersom du har svårt att röra fingret :(

Jag hör av mig imorgon så får vi se om vädret är med oss eller inte, Kram!

Tessan sa...

Åhhh tack för dom fina vitsorden;) Du menar två "virrpannor" som Kicki och mig:)

Trodde att du kanske hade ngn ynka bild till mig med från dagen :( Jag har ju inte någon! Snälla skriv ett hej eller ngt i ett mail så jag kan spara adressen i min nya dator....har ju knappt en adress och orkar inte kopiera eller hur man gör från den gamla...
Må bäst!