torsdag 9 april 2009

Rolig dag i skogen = trötta hundar

Idag kom Tessan och hämtade upp mig och hundarna för en dag ute i skogen. Jag var inte allt för pepp när jag vaknade och såg att det regnade men Tessan informerade mig om att hon och Kicki brukar inte låta vädret stoppa dom och jag ville då definitivt inte vara sämre *fnissar*. Som tur var var det uppehåll hela dagen även fast det var väldigt mörkt på himlen stundom.

Jag lade ett spår till vardera hund. Ozzy fick köttbullar i sitt spår också så vi får se hur hans mage klarar det. Jag vet att det var dumt men jag ville så gärna att det skulle vara kul för honom och han älskar köttbullar.

Båda gick sina spår riktigt fint så nu känner jag att båda förtjänar att gå på spårkurs men det får nog bli Ikaros först för han tycker nog att det är snäppet roligare än Ozzy. Jag blir så stolt över honom när han pinnar på och Kicki hade så fina ord att säga om honom när vi var klara. Han håller tydligen ett väldigt fint tempo.

Det var allt som allt en väldigt lyckad dag både för mig och hundarna. Ozzy fick stifta några nya bekantskaper vilket han tycket var kul. Hundarna är fortfarnade riktigt trötta efter den här dagen men snart får jag väcka dom för kvällsrundan och efter det ska jag nog gå och lägga mig.


Ikaros spårar


Ikaros inkasserar sin slutbelöning

Ozzy traskar på i sitt lilla spår

får jag inte mer? undrar Ozzy

Ozzy med en stulen leksak

Ester och Emma best friends for life

Bollen och Emma

Ozzy tycker Emma är riktigt skojig

Ozzy försöker fånga lilldamen med sitt snyggaste move

2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Va kul att det gick så bra och spåra :) Jag måste ta tag i spårandet med mina också framöver, det är ju riktigt kul. Kram!

kicki sa...

Hoppas det blir många stunder av hundträning framöver, det var skitskoj och dina hundar är så mysiga!
Tack för att du förgyllde vår dag i skogen!
KRAM Kicki