fredag 30 april 2010

Glad Valborg...

eller vad man nu säger. Själv ska jag jobba så ingen brasa för mig, tror visserligen inte jag skulle gått och sett någon även om jag kunde.

Ska strax iväg till jobbet så det blir en snabb rapport på vad som hänt de senaste dagarna. Vi kan börja med veterinären. Han kollade urinprov och tog ett blodprov som båda visade på att det inte var något fysiskt fel på honom. Det var inget blod i urinen, levervärdena var bra och njurarna funkade som de skulle och det var inte diabetes så hans slutsats var att det troligtvis var något psykiskt, han har alltså fått för sig att han måste dricka massor med vatten. Vi ska nu ge honom vätskeersättning i två dagar och jag håller nu sten koll på hur mycket han dricker. så nu är det bara att avvakta och se ut det utvecklas. Blir det inte bättre får vi kolla upp det igen.

I torsdags kväll var det samträning och vi blev rätt många. Jag tror det var 7 stycken så det var riktigt trevlig. Ozzy och jag tränade fritt följ. Jag gjorde cirkelövningarna och tränade på att gå rakt och få upp blicken. Det gick faktiskt stundom rätt bra han har en fin attityd ibland min boll. Tränade en del lös och han var superduktig och brydde sig inte ens när det gick förbi främmande hundar, framsteg me like!

Idag tog vi en promenad med Lisa. Vi hade riktigt svåra hundmöten men jag kan rapportera att alla gick riktigt bra förutom ett men det mötet väljer jag att glömma för det var mitt fel att det gick dåligt. Vi hade ett möte när alla hundar vara lösa men det gick riktigt bra. Det var en snäll hundägare så hon väntade tills jag kopplat mina. Härligt att träffa förstående hundmänniskor.

Ska bjuda på ett låtcitat idag men den här gången är det inte Bad Religion tro det eller ej.

"känns som om vår hela världen drabbats av en inflation
skulle räcka med hälften av allt vi har idag
ser man till skiten som kommer så är det fan'mej inte klokt
men är det fråga om vår tillväxt så blir svaret "ja"
Känns som om vår hela världen drabbats av en inflation
som om man har allt men ändå inte har det bra
medans sanningen sitter ouppnåelig i sitt vita torn
står vi näst på tur frågan är vem och vad vi ha"

Promoe - Inflation

Inga kommentarer: