söndag 11 april 2010

Ytterligare framsteg!

Har precis kört dagens lilla träningspass med hundarna och jag kan glatt meddela att Ozzy gjort ytterligare framsteg. Han har verkligen fattat att fot är positionen vid mattes sida så nu kan vi träna på lite mer varierande sätt, inte bara utgångsposition till fotposition. Jag har testat att flyta åt sidan och bakåt vilket han hängde med på bra. Han hade en sån härlig attityd när vi tränade vilket gjorde mig hur glad som helst. För som jag nämnt tidigare kan han ibland vara rätt loj och röra sig långsamt men inte nu i kväll. Han hade fart och fläkt i sina rörelser vilket var uppfriskande att se. Berömde honom massor med bus och klappar och han var så glad att han inte viste vad han skulle göra med sig själv. Jag älskar min underbara boll så himla mycket!

Ikaros var också jätteduktig idag! Han har börjat fatta att det inte lönar sig att skälla när vi tränar inne. Idag var han riktigt samlad och bjöd inte på en massa extra beteenden utan lyssnade på vad jag bad om och utförde enbart det. Han har verkligen fattat slalom mellan benen nu så nu är det dags att kanske lära in något annat så att han får tänka lite. Det är kul när man känner att man gör framsteg med hundarna för det ger så himla mycket. Jag har verkliegn dom finaste killarna i världen.

Imorgon är det dags för lydnadskurs igen. Det var inget förra veckan vilket faktiskt var skönt. Det är egentligen rätt bra att ha två veckor mellan gångerna så att man verkligen hinner träna. Jag ser i alla fall fram emot att få visa upp vilka framsteg vi gjort sedan förra gången.

...och lite gamla bilder på killarna





Sov gott alla!

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Kul att det fortsätter gå frammåt :), tror verkligen att lekbelöning kommer ge fortsatt resultat på ozzy både vad gäller fart och motivation.

Ha det gott, kramis!