måndag 12 april 2010

Lydnadskurs

Är nyss hemkommen från lydnadskursen. Det gick riktigt bra, framför allt med passiviteten vilket är något jag verkligen jobbar med. Nu mera är Ozzy rätt tyst under kurstillfällena men jag vet inte hur jag ska få honom att slappna av helt och lägga sig ner och vila. Nu är det istället så att han sitter/ligger och söker kontakt hela tiden. Förvisso rätt bra men jag vill gärna att han ska kunna slappna av lite också inte bara vara tyst. Men det är väl bara att jobba vidare och glädjas åt de framsteg vi faktiskt gjort på den fronten, det är stor skillnad på Ozzy sedan vår första kurs.

Idag på kursen jobbade vi mest på fotgåendet. Vi var tre stycken som hjälpte varandra med kommendering vilket var riktigt nyttigt. Man lär sig mycket av att se vad andra gör bra och dåligt och att sedan hjälpa til att analysera problemet för att komma på en lösning. Ozzy var rätt duktig men det är långt kvar tills det är bra. Fick en hel del bra tips som jag ska jobba vidare med.

Nu känner jag mig rätt sliten så jag ska lägga mig i sängen och kolla på lite Fringe. Jag har en lång dag i skolan imorgon och styrelsemöte på kvällen så det blir en heldag så jag ska försöka komma i säng snart.

1 kommentar:

Tessan sa...

Tack gumman för peppningen!! Jag var bara såååå less ikväll!! Du och Ozzie däremot var ju helt enorma, och ja jösses vilken passivitet och kontakt WOW WOW WOW säger jag bara!! Jag måste helt enkelt träna med ngn för det blir att traggla ensammen hemma eller på prommis!
Kramis!