fredag 16 april 2010

Bästisar!

Idag fick hundarna träffa bästisarna Pumba och Nala. Ozzy har känt dom sen har var en liten 8 veckors valp och Ikaros lärde känna flickorna när han var runt 2 år, så det är ett tag nu. Tycker bilderna nedan sammanfattar hur roligt hundarna har när dom träffas, tyvärr, eller kanske lyckligtvis, beroende på hur man ser det, finns det inga bildbevis på hur roligt Linda och jag hade det så ni får tro mig när jag säger att det hade vi verkligen.

På kvällen drog jag med mig en rätt trött Ozzy till samträning i valla. Det är jag glad att jag gjorde för han jobbade riktigt bra. Vi tränade fotposition i korta intervaller och lekte emellan. Han var otroligt arbetsvillig trots mycket störningar av andra hundar och hästar. Jag jobbar mycket med att få upp hans driv men ofta slår det över till stressbeteenden och skällande och det vill jag inte men samtidigt vill jag inte att han ska vara långsam i det han gör heller. Det är en svår balansgång. Trevligt är i vilket fall att det inte bara är jag som ser en skillnad i Ozzy utan även mina vänner, vilket värmer.














2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Härliga bilder på ett galtt gäng!

va synd att jag inte kunde komma på samträningen, men jag jobbade till kl 20... Känner igen det där med att det är en balansgång mellan att få rätt förväntan hos hunden utan att det slår över i stress, inte helt lätt ibland.

Ha det fint, trevlig helg!

Anonym sa...

Det var verkligen en härlig tur ! Och underbart att vissa av våra ögonstenar fick bada i lerpölar ! ha ha!

Tack för umgänget !

Kramiz
L