lördag 24 april 2010

Riktigt aprilväder

Fredagen bjöd verkligen på alla slags väder, lite sol men mest regn och snö...det är illa när hundarna blir riktigt skitiga bara av en kort promenad.

I torsdags kväll hade fritt följ samträning i valla, vi blev bara tre ekipage men det var kanske inte så konstigt med tanke på vädret. Vi som kom fick dock mycket störning av bland annat en lydnadskurs som hölls bredvid. Jag och Ozzy tränade mest linförighet men gjorde även ett hyfsat platsläggande. Vi passade även på att träna lite inkallning vilket även det gick riktigt bra. Det ska bli riktigt trevligt när det blir lite varmare så att man kan sitta ner en stund och bara vara men i torsdags var det för kallt för att göra det någon längre stund.

Sky

Ozzy håller koll

Sofia och Sky slappar

Janis och Lisa busar

Janis vilar i gräset




Idag har jag gått på en långpromenad tillsammans med Lisa. Vi var ute i goda två timmar och trots att jag var trött i huvudet och allmänt seg hade vi riktigt trevligt. Janis har börjat bli sig själv igen efter löpet så nu vill hon busa lite med Ozzy igen. Det är verkligen en otrolig skillnad på våra tre hundar sedan först när vi började umgås. Nu är det lugnt och sansat och det märks att de börjar bilda en liten flock med varandra.







2 kommentarer:

Johanna & Max sa...

Jag ser framemot nästa samträning. Då kommer Max och jag!

Josefin sa...

Tack för grattiset! Jag hoppas att vi lyckas ta oss till nästa samträning för vi behöver verkligen köra igenom en platsliggning med andra hundar. Räkna med att vi kommer!