onsdag 21 april 2010

Lydnadskurs

Jag har inte varit så inspirerad till att träna hund de senaste dagarna. Jag har gjort några halvhjärtade försök men Ozzy ser igenom det direkt Ikaros å andra sidan skiter i hur intresserad jag är så länge har får godis. Ozzy och jag har i alla fall börjat träna på ställande under gång, vi är fortfarande på steget att han ska förstå vad stå betyder. I måndags kändes det som att alla andra hundar kunde det momentet skit bra och att jag och Ozzy ligger så himla mycket efter. Jag vet att jag inte ska jämföra mig med andra men ibland kan man inte låta bli. Kurstillfället i måndags var en liten katastrof. Jag gick dit med massor av energi och så blev det bara pannkaka. Ozzy var ofokuserad och allmänt otrevlig vilket ledde till en massa onödig konflikter oss emellan. Det var någon annan instruktör som också höll lydnadskurs bredvid oss och sen var det rätt många hundar som körde agility vid HU så det är egentligen inte så konstigt att han var ofokuserad. Det ända som gick bra var platsläggandet. Han ställde sig upp en gång och det var när hunden bredvid honom gjorde ett utfall och det var kanske lite för mycket störning även för Ozzy. Det är bara att kämpa vidare och hoppas att inspirationen kommer tillbaka snart. Imorgon är det samträning i valla så då hoppas jag att det dyker upp lite folk och att Ozzy vill jobba lite.

1 kommentar:

Johanna & Max sa...

Ibland går det inte som man vill, men tycker ni har kommit så lång och jag ser framemot att få er kör lydnad när jag lite friskare och jag tycker det är dags för att börja träningstävla snart. Jämför dig inte med någon annan, kör dit race! Kram