torsdag 8 april 2010

Träningsträff

Igår på väg hem från träningsträffen så kröp det en fästing på Ozzys nos. Det betyder att det är dags att införskaffa fästingmedel så att vi kan hålla dem borta från hundarna. Hittade en som satt sig när jag kom hem också så jag måste börja kolla av mycket mer nu. Fästingarna är verkligen inte roliga och gör att våren och sommaren blir lite mindre trevliga.

Igår hade jag, Linnea och Anna en liten träningsträff. Jag fick stolt visa upp hur långt Ozzy och jag kommit med fotpositionen och visa ett väldigt misslyckat platsliggande. Det blev väl inte speciellt seriös träning men det var trevligt att bara sitta ner och prata lite. Dessutom var Ozzy otroligt lugn och inte alls skällig. Han var jätteduktig när vi gick till valla också trots att vi gick bakom en annan hund en bra bit men han skällde bara en ända gång. Han skällde inget när vi möte upp med Anna och Linnea vilket gjorde mig nöjd. Jag börjar äntligen se resultat på den fronten. Ozzy har helt enklet börjat få lite av en off-knapp!

Vi körde även lite uppletande med hundarna och alla var jätteduktiga. Ozzy var dock lite ofokuserad men det kan ha varit på grund av att han hade publik i form utav några turister. Hans driv utåt var inte som vanligt men han hittade det jag hade lagt ut. Måste snart börja jobba med avlämningsbiten.

Igår kväll bjöd en nära vän med mig på ett Bodypump pass på hennes gym. Gissa om det var jobbigt för en otränad person som jag. Mina ben var som spagetti på vägen hem igår. Även idag har jag svårt att röra mig och benen orkar knappt lyfta mig. Det "roliga" är att jag ska köra agility idag med Sofia, vi får se hur bra det går, haha! Träningen var i alla fall jätterolig och det är verkligen något jag skulle vilja fortsätta med, dock var det lite dyrt på hennes gym.

Nu ska jag ladda om så att jag orkar med lite agility. Om inte annat får Sofia något att skratta åt när jag stapplar runt och ojar mig, haha. Nu får ni njuta av alla bilder från igår.


(foto: Linnea Björk Timm)




(foto: Linnea Björk Timm)

(foto: Anna Wass)

(foto: Anna Wass)

(foto: Linnea Björk Timm)

(foto: Linnea Björk Timm)

(foto: Linnea Björk Timm)

(foto: Linnea Björk Timm)

En liten fyrabildsserie när vi gör en ingång!

(foto: Linnea Björk Timm)

(foto: Linnea Björk Timm)

(foto: Linnea Björk Timm)

(foto: Linnea Björk Timm)

1 kommentar:

Johanna & Max sa...

Vad kul att ska bli att få er på Måndag nu när FF fungerar bättre :)