torsdag 8 april 2010

Ack denna träningsvärk

Smärtan är just nu som inget jag någonsin upplevt förut. Okej jag kanske tar i lite grann men jag har riktigt ont i benen det lovar jag. Jag har stapplat runt med hundarna så gott jag kunnat idag och det har faktiskt varit en riktigt lyckad hunddag.

Började dagen med att träffa Sofia med Sky för lite agilityträning. Sky var super duktig och de två har verkligen ett jättefint samarbete och det märks att agility är något som passar Sky väldigt bra. På grund av Ozzys lite smått handikappade matte blev det inte så mycket agility för oss. Vi körde några hopp och skutt och allt var väldigt ofokuserat så jag gav upp det hela ganska snabbt och körde istället lite lydnad. Vi tränade lite fotposition (som vanligt) och lite fotgående och testade även platsliggande vilket gick uselt även idag så nu får jag lägga ner det och fortsätta träningen inne istället. Att det ska vara så svårt för mig att fatta att vi inte är redo att köra det ute än.

Nu på kvällen har jag varit på Anitas öppna kurskväll och det var jättelyckat. Jag hade tänkt stanna hemma men beslöt mig i sista stund att gå trots allt och gissa om jag är glad att jag gjorde det. Jag hade med mig Ikaros och planen var att jag skulle jobba med hans stressproblematik. Han var som vanligt helt oresonlig och bara skällde men jag fick några riktigt bra övningar av Anita som jag ska jobba med. Så nu ska jag jobba vidare med det jag redan gör hemma men även göra de nya övningarna. I den sista gemensamma övningen vi gjorde var Ikaros dessutom riktigt duktig och skällde nästan inget. Jag vill verkligen jobba med hans stress för jag vet att den finns en otrolig hund där inne någonstans. Han behöver bara lära sig att rikta sin energi och kunna samla sig lite för han är otroligt lätt lärd när han inte är för uppstressad.










2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Jag beundrar ditt tålamod, tycker du var jätteduktig igår och håller verkligen med. När Ikaros riktar energin mot matte är han verkligen kalasduktig, bitvis hade ni en härlig kontakt!

Linn sa...

Så kul att du ville hänga med på bodypumpen! det får bli fler gånger!