onsdag 14 april 2010

Varmt!

Vilken dag det har varit idag! Hur varmt och skönt som helst så idag har jag och hundarna varit ute och bara njutit av det underbara vårvädret. Vi var inte ensamma ut på vår promenad utan Sofia och hennes lappis Sky var också med. Vi tog en långpromenad ute i Tinnerö och passade även på att göra några uppletanden var åt hundarna för att det inte bara skulle bli bus. Ikaros fick gå lös i princip hela tiden och skötte sig riktigt bra. Det är klart han kan behöva påminnas att kom betyder KOM NU! Han har en tendens att bara stå och kolla på mig med ett uttryck som säger "menar du verkligen nu matte?" men han är generellt rätt duktig och andra hundar skiter han i när han är lös, tänk om hand kunde hantera andra hundar lika bra i koppel. Fast jag måste säga att Ikaros har blivit mycket bättre även där, nu är vi nästan tillbaka där vi var innan Ozzy kom in i våra liv.

Ozzy har busat så mycket idag att han är helt bruten stackarn, så ingen träning har det blivit idag. Han vill bara sova och helst inte bli störd. Sky har busat slut på honom idag. Det är få hundar som har mer lekenergi än Ozzy men Sky är en av dom.














Nu på kvällen har Magnus och jag varit och bowlat med min familj. Det var riktigt kul och Magnus bowlade som aldrig förr. Efter åt vi middag på China och det var riktigt gott men nu är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna så det är dags att röra sig mot sängen. God natt!

2 kommentarer:

Cathrine Jonsson sa...

Hej!
Vad kul att du hittat till min blogg! Har läst lite om ditt och hundarnas liv. Så roligt så! Kommer kika in här igen!

Tessan sa...

Söt propp är han lille Ozzy billen;) Kul att ikaros är så duktig lös! Acke han har blivit helt förtappad:) Han säger bara "Fuck off" numera, men honom ska jag kastrera bara jag får ihop pengarna! Body Pump...jösses det lät för jobbigt att ens tänka tanken på;)Ja träna hund...jösses ni är så duktiga jag bara inte finner motivationsknappen och har ju ingen att täna med heller...
må gottigt!