onsdag 28 april 2010

Årets första bad

Igår kom Sofia hit och vi tog en promenad med hundarna. Sky har ett outtömligt förråd av energi och till och med Ozzy måste kämpa för att orka med den unga damen. Sky fyllde för övrigt 1 år i förrgår. Ozzy passade även på att ta årets första bad i en liten bäck. Dock hade han svårt att ta sig upp för kanten var för hög så Sofia fick hjälpa honom lite. Han måste verkligen ha dykt i för jag kunde se vatten flyga när jag hörde hans plums. Det var en väldigt mysig promenad och Ikaros skötet sig riktigt bra och fick gå lös hela promenaden. Jag börjar verkligen känna att jag kan lite på honom.

Gårdagen spenderades också med att markera viktiga lager vi ska kunna i lagboken. Nu känner jag i alla fall att det inte är så svårt att hitta i den som jag trodde. Det känns riktigt bra att vi får ha med oss den på tentan för alla svar finns ju där i, det gäller bara att hitta dom.

Idag har jag ringt till Djurdoktorn och bokat en tid för Ikaros. Vi ska kolla en liten knöl men främst ska vi kolla om det är något fel på honom som gör att han inte längre kan hålla sig. Igår kväll klarade han inte ens tre timmar utan fick sån panik att han inte kunde stå still. Vi ska tills imorgon ha fixat ett urinprov så jag ska försöka fånga lite av hans kiss i en bunke, vi får se hur det går.

Nu ska jag läsa lite till i lagboken och sen ska jag gå ut och träna med hundarna och sen ikväll ska vi ner till stan och se Iron Man 2:an, en fullspäckad dag alltså!

1 kommentar:

Linnea sa...

Dagens tips - en soppslev! Hundarna blir inte lika störda om man själv är en liten bit ifrån när de kissar, och det är lätt att slänga fram en soppslev att fånga med. Prova! :-)