måndag 26 april 2010

Plugg, glass och kurs

Idag har jag pluggat till min juridiktenta på torsdag. Det är min första riktig salstenta så jag är riktigt nervös. Imorgon ska Magnus och jag sätt oss ner och kolla i lagboken. Vi får nämligen ha med oss den på tentan så det är bra att veta hur man slår i den och vart de viktiga balkarna finns. Efter denna kurs är det bara en juridikkurs kvar vilket känns skönt, det är inte min favorit del av utbildningen direkt även om en hel del är rätt intressant och väldigt bra att veta både privat och inom min framtida yrkesroll.

Efter att vi pluggat klart kände Magnus och jag att vi var värda att unna oss något gott så vi tog hundarna med oss ner på stan och tog en glass på Bosses. Det var mycket gott!

Nu på kvällen har jag varit på min lydnadskurs som gick hur bra som helst. Jag lyckades håll Ozzys skällande på en riktigt bra nivå, han hade ett par episoder då han skällde en del men jag kan för första gången säga att han inte var den hunden som skällde mest på kursen...typ i alla fall... Det är hur som helst en stor seger för oss för det är det jag jobbar mest med och när jag får se resultat blir jag så himla glad.

Idag tränade vi linförighet och ställande under gång. Jag fick massor med bra tips av Johanna hur jag ska jobba med svängar både åt höger och vänster så det ska vi jobba mycket på i veckan. Ställandet gick super bra med tanke på hur lite vi egentligen tränat på det. Dock valde jag att byta kommando på det idag. Jag har ju försökt lära honom stå men han vill inte riktigt fatta så idag sa jag stanna istället och då fattade han precis vad jag ville. Ibland krånglar jag till det för mig själv...Jag är supernöjd med dagens kurstillfälle och känner att jag fick massor med matnyttiga tips som jag kan jobba vidare med. Vi avslutade med ett platsliggande som Ozzy klarade hyfsat. Jag måste börja träna på det lite varje dag så att jag långsamt ökar på tiden han ligger. Sammanfattningsvis kan väl sägas att det finns mycket att träna på.

Sov gott!

Inga kommentarer: