lördag 17 april 2010

Samträning

Idag tog jag med mig båda hundarna till en samträning. Det började med en kontaktövning då alla står i ring och ska sicksacka mellan varandra. Den gick väl inte strålande bra för oss då vi var väldigt många och stod lite för tätt. När det var min tur tog jag yttervarvet runt för att inte skapa en massa konflikter med hundarna, det är svårt ha bara gå med båda som det är så man behöver inte göra det omöjligt för sig själv. Det är väldigt jobbigt att ha med båda då de verkligen har ett dåligt inflytande på varandra. Ozzy som annars är riktigt duktig måste "hjälpa" Ikaros så fort han blir osäker på en annan hund...hur som helst så gick det bättre när vi tog den gemensamma promenaden. När de andra fikade passade jag på att köra ett litet träningspass var med hundarna vilket gick riktigt bra. Jag lyckades till och med få ner Ikaros stress så pass mycket att han var tyst och kunde göra det jag bad om utan att lägga till några ytterligare moment. Men snacka om att jag blir trött efter ett par timmar av mina killars skällande men jag ska fokusera på det som går bättre inte låsa mig fast vid det negativa.

Inga kommentarer: