söndag 15 februari 2009

Vad ska jag säga...

Jag är sjuk igen! Hann knappt bli frisk innan jag får ytterligare en hemsk förkylning. Från att vara en människa som nästan aldrig är sjuk tycks jag nu ha blivit en riktig vekling. Så nu är hostan tillbaka, inte för att den någonsin försvann, men ända. Ett av mina revben har börjat göra ont av allt mitt hostande så nu lever jag i skräck att det ska bli en ordentlig spricka eller i värsta fall gå av. Alla ni som hostat sönder revben vet att det inte är roligt. Sammanfattbingsvis: Jag HATAR att vara sjuk! Sitter här framför datorn iförd mina fula och trasiga glasögon som bara kompenserar för halva mitt synfel. Det innbär att jag inte kan se på TV, datorn är det ända som går. Jag saknar mina underbara och fantastiska linser.

Hade stora planer för idag. Fick ett sms av Linda igår om att jag var välkommen att komma och kolla på en spårkurs och kanske lägga ett spår till Ikaros. Jag tackade ja trots att det var kl 11.00 på morgonen efter att jag jobbat natt, för jag menar Ikaros förtjänar ju att ha kul. När klockan ringde kände jag bara nej det går inte, kände mig täppt och trött, så som man blir efter Harrys. Tack vare att min lins ramlade ut, vilket typ aldrig händer, kom jag upp och bestämmde mig för att åka trots allt. Som jag alltid brukar säga, hundrna måste ut i vilket fall. Men jag insåg att jag aldrig skulle kunna orka träffa min kompis Johanna för att fika, så jag hörde av mig till henne för att ställa in. Tur var nog det för just nu känner jag mig allt annat än social. Men Johanna vi ses nästa söndag istället!

Det var en härlig och lyckad förmiddag men tyvärr orkar jag inte fixa med bilder eller berätta om den så ni får höra om allt det imorgon om jag mår bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in här igen... Tråkigt att du blivit sjuk, hoppas du snart kryar på dig.

Anonym sa...

Det låter bara jättejobbigt. Krya på dig! Det verkar som att det alltid är någon som är sjuk hos er :S