torsdag 26 februari 2009

Hipp hipp hurra!

Idag fyller Ikaros 4 år! Det började firas redan igår med att han fick ett stort fint märgben. Eftersom Ikaros älskar mat så har det varit ett ganska stort fokus på det idag, så dagen började med lite kalkonskinka vilket han älskar. Sen bar vi av för att träffa Bob men på vägen passade vi på att lägga varsit spår till hundarna, med köttbullar så klart, för det är det bästa Ikaros vet. Efter det busade hundrna loss med Bob.

Spåren gick ganska bra. Ikaros fattar vad han ska göra även om han är lite slarvig. Ozzy fattar inte så mycket än men med lite tålamod tror jag han kommer bli jätteduktig. Min ambition är inte att hundarna ska bli några mästare utan att vi ska ha kul tillsammans och att de gör något som är meningsfullt för hjärnan.

Hade även med mig mjukost tuben, det är trots allt Ikaros födelsedag. Det är ganska kul att se två hundar stå och slicka på ett träd, om någon hade sett oss skulle dom nog trott att jag har dom märkligaste hundarna.

Ikaros fick ett jättesöt e-vykort från Pumba och Nala! Han fick även ett samtal från mormor som skickade en födelsedags puss och kram.

Ikaros födelsedag får alltid mig att bli sentimental. Att skaffa honom är utan tvekan det bästa jag gjort. Jag älskar honom så mycket att det gör ont. Jag kommer ihåg hur otroligt lycklig och stolt jag var dagen vi hämtade honom. Jag är och kommer alltid att vara evigt tacksam för att Ikaros kom hem till oss. Tyvärr påminner hans födelsedag mig också om att han blir äldre och att jag en dag måste klara mig utan honom. Magnus och jag brukar skoja och säga att våra hundar ska minsann bli minst 35 år gammla.

Hade inte med mig kameran idag, det var för dåligt väder. Men det gör inget för det känns ändå passade att visa lite bilder på min älskling som liten.







1 kommentar:

Hannah sa...

Awwww, so incredibly cute! Happy birthday, Ikaros!