tisdag 24 februari 2009

Ozzy och jag

Idag har varit en Ozzy och matte dag. Förutom allt mys vi haft hemma så har vi också varit och tränat. Tränade inkallning och stanna kvar. Inkallningen gick bra idag, vi hade massor med störningar då det var massor med hundar där vi var. Vi lyckades med alla inkallningar förutom en, och den tanten som hade den hunden blev inte glad och menade på att jag inte hade någon koll på min hund. Hade jag inte varit på så bra humör hade jag nog skrikit tillbaka till henne. Jag tycker faktiskt att jag har väldigt bra koll på Ozzy med tanke på hans ålder. Missförstå mig inte, det är klart att det inte är bra att han sprang fram, men ibland lyckas man inte så är det. Det roliga är att hennes hund har kommit fram till Ozzy en gång men då blev inte jag det minsta arg.

Som extra belöning gick vi till hundhagen när vi var klara. Ozzy har inte varit där på över 4 veckor så gissa om han var glad. Hade med mig kameran som vanligt så här är några bilder.


den här söta skapelsen låg och väntade på Ozzy, det var kärlek vid första ögonkastet

full fart framåt

Sixten tycker om att bli jagad och Ozzy älskar att jaga, en bra kombination tycker jag

det tyckte hundarna också



ibland måste man vila lite också


godisgrisen Sigge
Ozzy har även fått lite ensamhetsträning idag. Det är VÄLDIGT sällan det finns möjlighet till det. Vi är trots allt fyra människor och två hundar i det här hushållet, det tenderar att alltid vara någon hemma, vilket jag tycker är underbart för det betyder att hundarna nästan aldrig är ensamma. Men idag hände det Oskar och Diana var i skolan, Magnus var ute med Ikaros och jag var tvungen att åka till skolan. Han fick vara själv i hela 45 minuter och det gick jättebra, han hade inte tuggat på en ända grej.

Inga kommentarer: