torsdag 5 februari 2009

Ikaros, what a trooper

Ikaros har inte fått göra mycket sen Ozzy kom hem i måndags men idag fick han träffa sin älskade Pumba och det gjorde honom glad. Det var så skönt att komma bort från allt och bara ha en mysig stund med Linda och hundarna. Ikaros hade så mycket energi i kroppen att han inte kunde sitta still en sekund, bilder kommer senare.

Okej, nu till vad veterinären sa om bollen. Låt mig säga så här jag är inte överförtjust i valla just nu. Det känns som om dom alltid stressar och aldrig tar sig tid för sina kunder. Veterinären vi pratade med igår kollade på Ozzy i ca 10 sekunder och sa nej det ser inte bra ut om det sprider sig måste vi operera bort hela pungen och sprider det sig långt kan det bli riktigt dåligt. Hon klagade också på att han rörde sig så mycket, det är klart han gör HAN HAR ONT! Sen försvann hon för att hämta mer smärtstillande. När hon kom tillbaka sa hon att hon pratat med veterinären som gjorde ingreppet och att hon hade sagt att det blivit en blödning under operationen, det var det ingen som sagt till mig, och att det var bra för då var det som hänt inte lika farligt. Dessuton ska jag tillägga att veterinären som gjorde ingreppet glömde att berätta hur vi skulle ge den extra värktablettern så jag gav den som vanligt men den skulle ligga under läppen. En djursjukvårdare sa till mig att veterinären hade kommit på att hon glömt det och sagt till nattsköterskan att ringa oss och berätta men det gjorde dom aldrig, suck. Hur som helst det blev mycket text nu som kanske inte är så rolig att läsa så kontentan är Ozzy mår mycket bättre nu pungen är inte längre som en ballong, han gnäller inte konstant och jag tror inte det kommer krävas någon extra operation. Men jag är riktigt förbannand på valla. Mina hundar är som mina barn och när något händer dom blir jag stressad så det ska inte behöva vara upp till mig att veta exakt vilka frågor jag ska ställa, jag kommer trots allt till dom för att jag inte vet vad som är fel. Men jag vill samtidigt ge en stor eloge till alla sköterskor på valla för dom är fantastiska och väldigt tillmötesgående, så tack till er!

Nu lite mysiga bilder från idag. Tänkte först inte ta med mig kameran men sen tänkte jag bloggen blir så tråkig utan bilder.









Inga kommentarer: