måndag 2 februari 2009

Tillbaka men sliten

Jobbveckan är över och jag överlevde. Harrys gör så att man antingen blir dödssjuk eller frisk, den här gången får jag nästan säga att en lördag värre en juldagen gjorde mig frisk.

Började dagen med att läsa ett väldigt tråkigt sms från en vän till mig. Tänker inte gå in på detaljer men det har fått mig att må otroligt dåligt hela dagen. Har läst en tråkig pjäs till skolan samtidigt som jag försök hålla tårarna tillbaka. Så mina tankar går bara till dig min fanstiska vän och du vet att jag finns här om du behöver mig.

Ska berätta något som jag övervägt att inte dela med mig av då så många är emot det. Imorgon kommer vi kasterara Ozzy. Dels för att jag är för kastrering, speciellt i fall som mitt då han inte ska ställas ut eller avlas på och då han blir påtagligt påverkad av löptikar. Om jag kollar på Ikaros efter hans kastrering är han nu en lyckligare hund. Han kan träffa andra hundar utan att bara vilja jucka, han ylar inte i tid och otid, han bajsar inte löst 4 ggr per promenad, han drar inte hysteriskt i koppel och mycket mycket mer. Jag väntade länge med att fatta det beslutet med Ikaros, han var över två år när vi gjorde det, men jag kan med gott samvete säga att det är det bästa jag gjort för honom. Det ända negativa är väl att han lägger på sig lite väl lätt men det löser hans snälla matte med massor av motion.

Så imorgon kl 8.00 bär vi av till valla djurklinik. Jag är skit nervös för att något ska gå fel så jag kommer säkerligen inte sova en blund i natt.

Lite bilder från en av promenaderna igår











Inga kommentarer: