lördag 28 augusti 2010

Lita på sin instinkt...

Idag tog jag och Johanna en promenad i tinnerö. Vi gick upp på en stor kulle där jag vet att folk har picknick så egentligen ville jag inte gå där men inte sjutton säger jag något utan vi trallar upp dit. Den senaste gången Ikaros sprang ifrån mig utan att komma tillbaka var där för då satt det lite folk och åt där upp och alla vi som känner Ikaros vet att han har det enormt matdriv. I efterhand kan jag väl känna att jag hade kunnat koppla hundarna men inte fan var jag smart nog för det istället hittar Ikaros den största och bästa skatt han vet...trumvirvel...människobajs!! Först när han kom tillbaka ville jag gräva i munnen på honom för jag trodde han hittat någon mat men jag lät bli som tur var. Istället fick han mumsa på och gud vad det stank. Ozzy fick jag gå tillbaka och hämta och dra ifrån denna "skatt". Vilka vidriga hundar jag har! Men jag är ändå rätt glad för Ikaros rullade sig i alla fall inte i det och det är trots allt ett stort framsteg. Så istället för att bli rabiat blev jag bara arg/irriterad. Note to self; om jag tror att någon äcklig människa kan ha bajsat i närheten av där jag går ska jag koppla hundarna.

Igår träffade jag Linena och Sofia. Linnea var snäll och la ett spår till Ikaros. Han var till en början lite osäker på vad han skulle göra men när han väl kopplade att han skulle spåra Linnea rullade det på. Det var vid ett tillfälle som han virrade bort sig men han hittade tillbaka till slut och till sitt spårslut. Ozzy och jag tränade på tasstarget vilket bara funkar bättre och bättre. Vi försökte också köra grunden till bakombyte men det fick vi inte riktigt kläm på.

Nu ska jag åka till jobbet!

Inga kommentarer: