tisdag 17 augusti 2010

Lydnadstävling

Nu på kvällen har jag varit och kollat på min första lydnadstävling och det var inte alls lika skärmande som jag trodde. Jag är inte längre övertygad om att alla som tävlar lydnad är perfekta och klara ekipage och att folk skrattar när man gör fel eller något annat hemskt. Jag ser nu fram emot när jag och Ozzy är redo för vår debut. Som ni förstår kom jag hem väldigt inspirerad och ville givetvis träna en stund med hundarna. Ozzy var då inte alls intresserad och undrade mest varför jag besvärade honom. Det slutade med att vi fick träna plats för då fick han ligga ner. Jag har världens sävligaste hund! Ikaros däremot var glad som en lärka och full av energi. Han bjuder på precis allt han kan i hopp om att få en bit torrfoder. Det är en stor kontrast att träna med de två men det är också det som är roligt med hund. Idag har vi även hunnit med att ta en promenad tillsammans med Sofia och hennes Sky. Det blev inga bilder dock för den stunden vi var ute var det åskväder och störtregn.

Imorgon ska jag försöka lägga spår till Ikaros och träna mer på lydnadsläxan med Ozzy.

Inga kommentarer: