lördag 7 augusti 2010

Dagvild

Jag jobbade igår och av någon anledning kändes det som en lördag så idag har det känts som söndag hela dagen. Jag tycker inte om söndagar så den känslan är inte speciellt rolig. Det faktum att det inte är söndag betyder också att lördagen väntar men lite roligare är att jag fick samtal om mer jobb på ett av mina nya jobb så nu ska jag jobba måndag och tisdag natt där. Med tanke på hur mycket jag är skyldig mina föräldrar för bil och allt sånt så sitter det bra.

De senaste dagarna har har jag tränat på tass target med Ozzy. Jag vill gärna att det sitter innan agilitykursen och idag hade vi ett genombrott. Idag verkade han förstå att locket är poängen och han bjuder flitigt på rätt beteende. Vi har också försökt jobba vidare med apporten men utan några resultat.

Ikaros har fått lära sig tre nya trick på inte så lång tid. Backa som sitter riktigt bra nu. Åttan som också börjar sitta rätt fint och idag har vi tränat på att gammalt trick som vi inte gjort på år och dagar och det är buga. Vi har kört i två intervaller idag och det andra passet fattade han vad jag ville. Han är lättlärd när han vill.

Idag tog jag en promenad med Johanna och hennes hundar. Ozzy fick stanna hemma dels för att jag inte orkade ha med mig båda efter att jag jobbat och dels för att jag ville att Java och Ikaros skulle kunna bekanta sig utan en störande Ozzy som är svartsjuk. Det gick väldigt bra och Java verkar tycka att Ikaros bara blir roligare och roligare och idag insåg hon att Ikaros liksom brorsan kan användas för att stå och luta sig mot när man tigger godis. Den där lilla tjejen har fullkomlig stulit mitt hjärta och hon är så charmig.




1 kommentar:

Johanna, Max & Java sa...

Åhh vilka fina bilder!! Lycka till på jobbet!