tisdag 3 augusti 2010

Träning vid HU

Idag tränade vi ute vid HU tillsammans med Anna och Johanna med respektive hundar. Ozzy och jag gjorde några inkallningar men mest tränade vi på läggandet. Ozzy fattade vad jag ville idag och det var kul att äntligen få gå framåt på något område. Han lägger sig snett ibland men han har fin attityd och vill verkligen jobba. Anna var snäll och filmade och oj vad nyttigt det är att se sig själv och sin hund. Jag har massor jag kan jobba med gällande både kroppshållning och mina händer. Johanna försökte förklara och nu när jag ser filmen blir det tydligt. Dessutom fick jag se hur glad Ozzy verkar och det värmer då jag ibland känner att jag kanske tvingar på honom lydnaden. Vi avslutade med ett platsläggande och Ozzy låg i 2 min så jag var riktigt nöjd. Dock skiftar han lite på sig men han visar inga tendenser till att vilja resa sig. Om ni vill kan ni ju kolla på klippet när vi tränar läggande kanske inte ser så mycket ut för världen men jag är nöjd. Av någon anledning kan jag inte ladda upp klippet i blogger men här är länken.

http://www.youtube.com/watch?v=NC3dPJwN51g

Efter träningen åkte vi hem till mig och hämtade upp Ikaros och sen tog jag och Anna en gemensam promenad med hundarna. Vi hade ett hundmöte med två hundar som var ganska tajt som gick jättebra. Ozzy var nog rätt trött så han orkade kanske inte köra sin vanliga utskällning på andra hundar. Ina och Ikaros gick lösa samtidigt och det funkade super vilket var skönt då de har haft sina duster med varandra.

Nu på kvällen har jag fått bekräftelse på att jag kommit med på en agilitykurs med Ozzy men start i mitten av augusti. Det ska bli jättekul. Det ska bli kul att se om agility är något för oss. Det var egentligen det jag ville hålla på med när jag skaffade hund men det funkade inte riktigt med Ikaros av flera anledningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande med agility =). Ni kommer rocka !!

Vi ska ses i veckan. Så är det bara - för nu har vi mkt att ta igen!!

Kraamiz
Linda m labbarna