onsdag 25 augusti 2010

Prioriteringar

Jag har två kompletteringsuppgifter som ligger och väntar på att bli gjorda men varje dag hittar jag ursäkter för att inte göra dem. Jag har försökt att hålla mig så ledig som möjligt för att jag inte ska ha en massa ursäkter att inte sitta med dem. Idag tyckte jag minsann att åka och handla med Magnus hade mycket högre prio så vi åkte ut till tronby och åt lunch och kollade lite i affärer. Jag hade en del saker jag behövde men inget av det blev köpt så klart istället köpte jag varsitt regntäcke till hundarna på rusta för dom var riktigt billiga och min förhoppning är att de kanske hindrar lite skit att komma hem till oss. Jag köpte även ett agilityhinder, ville egentligen ha två och slalompinnar men det får vänta till en annan gång. Vi passade även på att storhandla och det var välbehövligt för allt var slut här hemma. Det var kul att få spendera lite pengar efter att vi varit rätt barskrapade den här månaden.

Igår träffade jag Johanna uppe vid HU för att träna agility. Det gick inte alls med någon av hundarna. Ikaros klarade inte av att lyssna överhuvudtaget så han åkte in i bilen direkt. Ozzy var trött och loj och ville inte jobba alls utan bara vara med Java så träning blev det inget med. Vi satte oss inne istället och pratade i typ 1,5 timmar. Tiden bara sprang iväg och helt plötsligt hade det gått 3 timmar så då fick jag skynda hem för vi firade min brors 30 års dag igår. Det blev middag med familjen sen gick vi på bio på kvällen vi såg Grown ups och den var hur kul som helst. Det var länge sen jag skrattade så mycket.

Idag hade jag tänkte göra skolarbete som sagt men så blev det inte så på kvällen gick jag på samträning med Ozzy. Han var skälligare än vanligt, riktigt jobbigt faktiskt. Vi tränade lite följsamhetsövningar från agilityn och läggande under gång. Ville lägga fokus på att han ska lägga sig snabbt och ibland är han med men så blir han trött/uttråkad fort. Det var kul i alla fall och efter vi tränat klart tog jag och Johanna en gemensam promenad i regnet och jag lyckades imponera Johanna med min okunskap i datorer och sånt är alltid roligt.

Lägger in lite bilder från gårdagen och på hundarna i deras nya täcken. Ber om ursäkt för bilden på Ikaros för den är i motljus så det syns inte så bra men ni får i alla fall en idé om hur de ser ut.







Inga kommentarer: