fredag 20 augusti 2010

Agilitykurs

Igår var första gången på agilitykursen och det var så jäkla kul. Först hade vi lite teori och då fick Ozzy sitta i bilen och han skällde inget alls vad jag kunde höra vilket var skönt. Sen fick vi hämta hundarna och köra lite grundövningar och det gick så himla bra och Ozzy var superduktig. Vi gick även igenom olika sätt att träna in slalom så det ska vi börja med direkt. När jag får lön ska jag handla lite agility grejer så att jag kan träna en del hemma.

Idag hoppas jag att det finns energi till att lägga spår till Ikaros och kanske köra lite lydnad med Ozzy. Det är lite sjukt att klockan är 16.00 och jag har precis gått upp och snart ska man iväg och jobba igen. Man blir helt konstig av att jobba natt. Jag kom hem kl 9 från jobbet och var inte alls trött så det har inte blivit många timmars sömn "i natt". Jag ska jobba Harry's i kväll men jag hoppas att det blir lugnt och att jag kan få gå hem tidigt. Det är ju freestyle tävling vid HU imorgon som jag ska kolla på så jag vill inte vara för trött då. Anna och Linnea ska ju tävla och det ska bli såååå spännade att titta på dem. De är båda så duktiga så jag är säker på att det kommer gå jättebra. Jag kommer i alla fall heja på dem allt jag kan.

Inga kommentarer: