onsdag 18 augusti 2010

Mer spår och lite lydnad

Idag har varit en riktig upp och ner dag. Hundmässigt har den varit kanon men på det mer personliga planet har det inte varit lika kul Magnus fick dåliga besked från CSN så dagen har mest spenderats med att försöka lösa det så att han kan plugga vidare. Förhoppningsvis ska det inte vara några problem efter vi skickat in en överklagan men man vet ju inte så det är klart det blir en del ångest, vi är som alla andra studenter beroende av våra pengar från CSN.

Fast som jag sa har det varit en bra dag med hundarna. Vi tog en långpromenad i tinnerö och vi slapp regn trots att det såg mörkt ut. Jag la ett spår till Ikaros utan godis, fast inga vinklar men inte helt rakt heller dessutom var det på skiftande terräng. Han gick som en dröm! Kanske var han trött efter promenaden för han gick i ett samlat tempo fast hade nosen rätt högt men det verkade inte vara ett problem. Han var riktigt på när vi skulle gå till spåret för han gnydde en del så det är ju ett gott tecken på att han tycker det är kul.

Med min sävliga hund aka Ozzy tränade jag lydnad. Vi körde linförighet i koppel och oh my vad bra han gick. Vi klarade vänstersväng skitbra dock var han rätt seg i högersvängen ändå. Fast det fick mig att inse att jag ska träna mer i koppel. Vi körde en del starter och alla satt riktigt bra. Han hade fin attityd och bra fart. Vi körde även ett ställande som satt lite sisådär, ett par inkallningar som gick okej. Han har bra fart men med ingångarna finns det fortfarande en del att önska. Han har inte riktigt koll på att han måste in i fotposition. Vi tränade även ligg under gång och det börjar hända grejer nu, kul!









Inga kommentarer: