fredag 13 augusti 2010

Lydnadskurs och spår

I måndags var det första tillfället på lydnadskursen. Jag var jättenervös och tänkte flera gånger att jag inte skulle gå. Jag tänkte saker som att vi kommer skämma ut oss och att vi kommer vara sämst. Sämst var vi absolut men skämmas behövdes vi inte. Vi gick igenom fria följet och linförighet och det fick vi jättenyttig feedback på. Vi avslutade med platsen och det gick strålande. Jag var inte alls orolig och han låg stabilt trots att hunden bredvid reste sig.

Idag träffade jag Johanna med hundar. Vi åkte ut för att lägga lite spår och ta en gemensam promenad. Till min absoluta glädje verkar Ozzy nu ha fattat tycke för Java. Han var inte otrevlig en endaste gång men ibland var han lite burdus men det är ju lite så han är. Java verkade tycka att Ozzy var en fantastisk tillgång och följde honom som en svans vilket var kul att se.

Jag la ett spår till Ikaros som han sprang igenom. Då jag är en total noob (nybörjare) på spår så fick jag lite tips av Johanna hur jag ska göra. Så från och med nästa gång blir det lite klurige spår och bort med godiset. Det var faktiskt ganska kul att lägga spår idag just för att Ikaros verkligen tyckte om det, dessutom var han trevlig och lugn hela utflykten vilket var väldigt skönt.

4 kommentarer:

Anna med flock sa...

Bra att du kom iväg på lydnadskursen, du måste tro mer på dig själv för ni är verkligen på rätt väg du och Ozzy! Kul att han låg så fint på platsen :)

Härligt att Ikaros gillade att spåra, vi fåt ta en gemesam spår/träningsdag någon gång framöver sen när vi får tid till det. Ha det fint!

Jeanette sa...

Tro på dig själv & Ozzy! Tror när det kommer växa kommer mkt annat också lossna;)

Tack för den gulliga kommentaren i min blogg. Har en teori när det gäller Sly att hon är som ett "fint vin"... hon kommer bara bli bättre & bättre med tiden;)

Kram Jeanette

Johanna, Max & Java sa...

Tack för de lugnade orden gällande henne öron ;). Var du sugen på att åka på utställningen på Söndagen? Kram

Anonym sa...

Hola chica, tack själv för i fredags. Det var super najs!
Dina grabbar är lika trevliga som vanligt =). Tycker det är så himla kul att Ozzy o Ikaros fått en ny flick och pojkvän i Java o Max. Ni verkar ha det så kul ihop med träning och umgänge! =)
Klart Ozzbollen får kaxa sig lite innan han förstår att en så vacker tjej som Java kan vara en tillgång. Skönt att han nu insett att hon kan bli en 'BFF'. *Lol*

Kramiz
från
Linda med labbarna