måndag 23 augusti 2010

Tillbaka i skolan

Idag smygstartade skolan för mig. Jag var där för att hämta två uppgifter som jag fått komplettering på så denna vecka ska bli tillägnad att fixa dem för sen på måndag börjar den första nya kursen på terminen. Jag tycker ändå det känns skönt att skolan börjar dels innebär det att hösten är på väg och jag älskar hösten dessutom är det en inspirerade tid då man har chansen att starta på ny kula och man kommer in i rutiner och allt sånt.

Igår jobbade jag men innan det så kollade jag och Johanna på utställningen i Norrköping. Vi skulle kolla på aussies men det var bara 8 anmälda så det höll inte på så länge men vi kollade på lite andra raser. Utställningsvärlden är verkligen speciell och inget som intresserar mig egentligen men jag kan förstå att folk tycker det är kul för det är ju alltid trevligt att höra att sin hund är fin.

Snart ska jag iväg till gång 2 av lydnadskursen. Jag försöker hålla mina förväntningar låga då jag aldrig vet hur motiverad Ozzy kommer vara att jobba. Fast egentligen spelar det väl ingen roll om vi presterar något där, det är ju det jag kan ta med mig hem som är viktigt.

Inga kommentarer: