lördag 21 augusti 2010

Freestyletävling

Igår blev det ett spår till Ikaros och ett klurigt sådant. En hel del svängar och dessutom blåste det en del så när vi väl gick spåret kändes det som att han var fel ute men det var nog så att spåret blåst omkring en del för han hittade fint till spårslutet. Han var riktigt på igår och han blir riktigt exalterad när han märker att det är dags att gå spåret. Kul tycker jag som äntligen hittat något han och jag kan göra tillsammans utan att det blir en massa konflikter. Med Ozzy tränade jag lite läggande under gång men det gick inget bra för han var rätt disträ men så är det ibland med hundarna vissa dagar går det fantastiskt och andra sämre.

Idag åkte jag med Johanna upp till hundungdom för att kolla på freestyletävling. Jag hade bara med mig Ozzy och gud vad långt vi har kommit de senaste året. Nu är han precis så som jag önskat. Det finns en del att jobba på med andra hundar men även det funkade riktigt bra idag. Hans skällade var inte mycket alls och det lilla som var kan jag leva med för jag har trots allt en finsk lapphund. Större delen av tiden låg hans mest och var vilket är precis det jag vill. Det var väldigt inspirerade att kolla på tävlingarna speciellt på de som körde i klass III det var riktigt imponerade.

Imorgon ska jag jobba i Norrköping men innan jag börjar ska jag och Johanna åka och kolla på utställningen där. Så det blir en lång dag imorgon men rolig.

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Tack för att du var där ock kikade även om jag var rätt "väck", det lilla jag såg så skötte sig Ozzy verkligen kanon! Ni är så samlade ihop nu när man ser er i vardagen, härligt!