torsdag 2 september 2010

Agility och spår

Idag har jag varit och träffat Johanna och lagt spår till Ikaros. Det blev ett rakare spår idag och han gick det väldigt fint. Dock missade han spårslutet utan sprang vidare. Jag kollade bara på marken för att inte ramla då terrängen inte var så snäll för en osmidig person som jag.

Nu på kvällen har jag varit på agilitykurs. Ozzy var ofokuserad och nosig. Jag var inte nöjd men min lilla boll och kände mig allmänt tjatig på honom. Vi avlutade dock på top men en handling övning som vi fixade riktigt bra.

Jag har inte haft så mycket ork den senaste tiden och har jobbat en hel del så det har inte blivit så mycket träning direkt men jag hoppas att jag kan komma ifatt till nästa vecka...

Nu ska jag iväg till jobbet...

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Du får ge mig lite tips inom agilityn sen ;) hade gärna gått en agilitykurs med Ina galenpanna men när ska tiden finnas? Är svårt att gå kurs med mina konstiga arbetstider... Duktig du är som lägger spår regelbundet :)... jag skulle behöva ta tag i Tims spårande igen men orken finns inte riktigt, är så mycket jag vill så allt blir en prioriteringfråga...

Hoppas du har det bra för övrigt och att jobbet flyter på bra! Hör av dig om du har tid för träning av någon form eller bara en skön promenad framöver, kram!